П`ятниця, 17.05.2024, 07:15
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Методичне об'єднання

Звіт про роботу методичного об'єднання
[ Викачати з сервера (88.0 Kb) ] 17.05.2017, 18:51

Шкільне методичне об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук у 2016/2017 навчальному році продовжувало роботу над проблемою «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій». Методична робота була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. 

Підвищення фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; опрацювання новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну досвідом;  впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічної теорії.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань методичного осередку, методичний тиждень, творчі звіти вчителів, тематичні виставки, предметні олімпіади та конкурси, позакласні заходи, конкурси-захисти наукових робіт. Активну участь члени методичного об’єднання взяли у тижнях наставників, молодих спеціалістів, під час яких продемонстрували шляхи використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання школярів. Учителі працювали над виконанням програми з розвитку та функціонування української мови, провели ряд заходів, спрямованих на виконання наказу № 602 від 29 грудня 2006 року «Про дотримання єдиних вимог до усного та писемного мовлення учнів та стан ведення в школі документації».

Відповідно до тематичних засідань методичного осередку, що стосувалися практики впровадження Державного стандарту, використання інформаційно-комунікаційних технологій, засобів інтерактивного навчання та методу проектів, впровадження інноваційних технологій, застосування ігор, згідно плану методичного тижня на тему «Реалізація компетентнісного підходу у позакласній роботі», тижнів наставників та молодих спеціалістів, тижнів історії, правознавства, англійської мови, учителями-предметниками було проведено 22 відкриті уроки (у тому числі і уроки-захисти проектів), а саме:

з української літератури –  2 (Гелюта К.В. – «Характеристика інших образів (діда, бабусі, подружки Люби) у повісті Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять», Чміль Н.В. – «Дитинство Тараса Шевченка за повістю С.Васильченка «В бур’янах»);

з української мови – 2 (Стрилюк О.М. – «Обставина. Види обставин за значенням», Гелюта К.В. – «Тире у безсполучниковому складному реченні»);

із зарубіжної літератури –  2 (Руденко Л.С. – «О’Генрі «Останній листок», Репетюк О.В. – «Образ Аліси, світ її уяви та захопливих пригод»);

з англійської мови – 7 (Данилюк О.О. – «Про мене і мою школу», «Традиційні види спорту Великобританії», «Покупки у Великій Британії», Стрилюк С.В. – «Наше здоров’я у наших руках», Фандич М.В. – «День народження», Торбик С.В. –  «Зовнішність. Частини тіла», «На фермі. Цікавий світ тварин»);

із польської мови – 1 (Мандзюк О.С. – «Екскурсія – спосіб пізнавати світ»);

із всесвітньої історії та історії України – 2 (Вакулка В.І. – «Письмові історичні джерела. Архіви», «Діяльність політичних, національно-культурних і військово-спортивних організацій в західноукраїнських землях»);

з правознавства – 2 (Кулеша П.І. – «Юридична відповідальність», «Права людини»);

з економіки – 1 (Демчук І.О. – «Сутність грошей. Види грошей. Грошова маса та її показники»);

уроки-захисти проектів – 5 (Стрилюк О.М. – «Тарас Шевченко – славетний син України», Гелюта К.В. – «Континенти планети Морфологія», «Земля – наш спільний дім. Час схаменутися», Кулеша П.І. – «Відомі волиняни XVII-XVIIIст.», Мандзюк О.С., Данилюк О.О. – «Традиційна британська їжа» );

майстер-класи – 2 (Стрилюк С.В. – «Здоровий спосіб життя», «Вправи з виховною метою»);

квести – 2 (Гелюта К.В. – «Мовознавчий квест», Кулеша П.І. – «Історичний квест»).

Під час занять учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі та ін.

В арсеналі педагога Вакулки В.І., про що свідчать уроки та позакласні заходи, є такі цікаві форми роботи, як: мозковий штурм, склади легенду, «кошик і валіза», «асоціації», творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах.

Кулеша П.І. на уроках історії та правознавства показала свою роботу над проблемою школи та індивідуальною проблемою. Формуючи в учнів громадянські, історичні, соціальні компетентності вдало використовувала інноваційні технології, засоби ІКТ. Серед найбільш вдалих прийомів та методів роботи можна відзначити вправу «дерево цілей», «наступне слово», «так – ні».

02.03. 2017 р. на базі ЗОШ № 13 відбувся міський семінар-практикум з англійської мови «Використання ІКТ при вивченні англійської мови на початковому етапі». Данилюк О.О., вчитель англійської мови, підготувала виступ про вміння та навички учнів і вчителів у XXI столітті. Данилюк О.О. дала чітке визначення, що таке ІКТ, як і для чого їх застосовувати на уроках іноземної мови у початковій школі і зробила висновок, що використання ІКТ – це не просто гра чи розвага, а навчальний процес через активні форми роботи.

Усі теоретичні аспекти виступу були яскраво втілені на практиці під час проведення уроку англійської мови у 4-А класі «On the Farm. Domestic Animals» вчителем Торбик С. В. Педагог уміло продемонструвала, як потрібно застосовувати засоби ІКТ для активізації лексичних і граматичних структур для розвитку мовлення учнів.

Вчитель англійської мови і керівник шкільного Євроклубу Стрилюк С.В. провела для учасників семінару майстер-клас «Вправи з виховною метою». Стрилюк С. В. створила позитивну атмосферу, застосувавши вправи з прислів’ями про здоровий спосіб життя і яскраво продемонструвала, як потрібно застосовувати ІКТ у процесі вивчення англійської мови з елементами ігрових технологій.

Торбик С.В. спільно із вчителем початкових класів Юган В.М. представила гостям результати роботи над учнівськими портфоліо, які теж являються засобами ІКТ, оскільки є носіями інформації.

Вчителі англійської та польської мов Данилюк О.О. та Мандзюк О.С. разом із учнями 5-А, 5-Б і 6-А класів представили інформаційну довідку «Говорити іноземними мовами – це модно!». Учням вдалося переконливо проінформувати гостей та учасників семінару, що вивчати іноземні мови – необхідно і дуже важливо для повсякденного життя. Учні провели мотиваційно-рольову гру «Навіщо вивчати іноземні мови?», інформаційну довідку «Павутинка», а також представили інформацію про так званих «хибних друзів перекладача» або «міжмовні омоніми». На завершення семінару учні розповіли акростих про вивчення іноземних мов і побажали усім присутнім гарного настрою різними мовами.

Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Кулеша П.І. продемонстрували результати роботи над проектами. Учні ефективно працювали в групах, що сприяло розвитку ключових (соціальних, вміння вчитися) та предметних (комунікативних, читацьких, мовленнєвих) компетентностей. Також активність учнів демонстрували виготовлені власноруч матеріали, створені презентації та публікації. Слід відмітити, що з кожним роком даний вид роботи набуває більшої популярності. Особливо варто відзначити самостійність учнів під час виконання поставлених завдань.

У 7-Б класі відбувся захист проектів «Традиційна британська їжа» (вчителі Мандзюк О.С., Данилюк О.О.). Після перегляду цікавого відео про традиційні прийоми їжі у Британії учні систематизували знання про щоденне харчування англійців. Також учні 7-Б класу підготували цікаві англійські прислів’я про їжу і дібрали до них українські відповідники. Даний вид діяльності викликав в учнів інтерес до подальшого вивчення англійської мови. Здивували своєю оригінальністю учнівські проекти про традиційні британські страви. Корець О., Семенюк А., Каламарчук Х. розповіли про приготування традиційної різдвяної індички. Бутеєць В. дослідила цікаві факти про церемонію чаювання. Михальчук Н. і Петрунів В. підготували рецепт традиційного пудингу і провели вікторину для однокласників. Казарінова Д. створила так званий календар традиційних святкових страв.

Педагоги Руденко Л.С., Гелюта К.В., Чміль Н.В. з метою виховання інтересу в дітей  до вивчення зарубіжної та української літератур застосували на своїх уроках інноваційні та ігрові технології, що сприяло формуванню у дітей комунікативних, соціальних та етичних компетентностей.

Так, Репетюк О.В. уміло використала на уроці у 5-А класі рольову гру «Я – Аліса», читання в особах, представила цікаву мультимедійну презентацію. Особливо ефективно були проведені вправи «Чарівна скринька» та «Сонечко».

Руденко Л.С. продемонструвала, що арсенал засобів вчителя з кожним роком лише урізноманітнюється: асоціативний кущ, «Так» – «НІ», сенкан, мікрофон, робота зі словниками, інсценізація, творчі завдання. І це далеко не весь перелік форм роботи на уроці.

Учитель Чміль Н.В. продемонструвала, як можна зі звичайного уроку вивчення нового матеріалу зробити цікаве та пізнавальне заняття. Уміле поєднання музики та літератури в котрий раз довело, що вчитель – це творча професія. А якщо додати до цього прекрасне оформлення класу, майстерно поставлену міні-п’єсу, відеофрагменти, то даний урок сміливо можна було б віднести і до предметів естетичного спрямування.

Демчук І.О. вже не перший раз довела, що економіку вчити не лише потрібно, а й доволі просто. Вибравши для роботи на уроці доволі важливу і перспективну тему – «Гроші. Види грошей» – вчитель не лише ефектно і ефективно представила новий теоретичний матеріал, але й змусила учнів по-новому подивитися на гроші, включитися в рольові ігри «Бартер», «Міняю шило на мило» і т.п.

Мандзюк О.С. хоча і працює з нашим колективом найменший проміжок часу, проте вже зуміла виробити свій власний стиль викладання, заслужила авторитет серед дітей і колег. Польська мова – доволі перспективний предмет. Також це друга іноземна мова, яка є для нашого регіону навіть більш актуальною, ніж англійська. Тому чимало зусиль Оксана Сергіївна докладає для якісного викладання предмету. Свої уроки педагог побудувала у вигляді подорожі. Це не лише підсилило інтерес дітей (адже це учні 6-х класів), а й дозволило формувати як ключові, так і предметні компетентності.

Стрилюк О.М. на уроці української мови у 8-му класі продемонстрував, що вчитися – це легко і цікаво. За допомогою різних форм роботи (фонетична розминка, мікрофон, усне опитування, робота на картках, уявна подорож) учні не лише засвоїли та узагальнили вивчений матеріал про обставину, але й навчилися використовувати набуті знання на практиці.

Продовжила роботу над мовним матеріалом і Гелюта К.В. на уроці української мови у 9-А класі. Учитель уміло довела, що навіть на доволі важкій і незрозумілій для дітей темі, можна показати найрізноманітніші форми і методи роботи і досягти результату.

У грудні 2016 року відбувся фестиваль «Різдвяна містерія». Нашу школу представляли шість учениць з 5 і 6 класів, а саме: Гережун Марія (6-А кл.), Никитюк Любов (5-А кл.), Єрмолай Владислава (5-Б кл.), Денисюк Марія (5-Б кл.), Михальчук Єлизавета (5-В кл.) та Люльчак Ірина (5-В кл.). Наші дівчатка гідно виступили, за що отримали диплом учасника фестивалю та похвалу від гостей за яскравий виступ.

За успішне виконання творів на рідзвяну тематику команду нашої школи нагороджено дипломом. Вчителю польської мови Мандзюк Оксані Сергіївні оголошено подяку управління освіти Луцької міської ради за забезпечення якісної підготовки учнів до фестивалю, належну роботу з розвитку творчих та інтелектуальних здібностей школярів.

Члени кафедри долучилися також до проведення позакласної роботи у школі. Зокрема було проведено 17 заходів. Учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі тощо.

Тиждень розпочався з Дня театру. Учні 7-9 класів мали можливість переглянути виставу «Лісова пісня» у ляльковому театрі. Хоча з творчість Лесі Українки діти знайомі, проте професійно поставлену виставу дехто бачив чи не вперше. Таємнича атмосфера, прекрасна гра акторів, жваві дискусії після перегляду, маса емоцій – такі «наслідки» походу до театру.

Ще одним схожим заходом стала презентація краєзнавчого музею для учнів 4-11 класів «Леся Українка і Волинь». Діти в доступній формі почерпнули багато досі не відомої інформації про Лесю Українку, мали можливість поспілкуватися з екскурсоводами.

Традиційним у нашій школі став наступний захід – бібліотечна виставка «Дочка Прометея», присвячена черговій річниці від дня народження Лесі Українки. Учні та вчителі мали можливість переглянути наявні матеріали про життя та творчість геніальної землячки, ознайомитись з новими виданнями творів.

Другий рік поспіль у стінах нашої школи було проведено мовний квест під керівництвом Гелюти К.В. Учні усіх вікових категорій, працівники закладу могли перевірити знання рідної мови, взяти участь у різноманітних конкурсах. Підсумком проведення заходу стало визначення переможців та нагородження їх заохочувальними призами.

Перевірити знання з історії могли учні 7-8 класів під час проведення історичного квесту. Цікаві завдання, продумані головоломки, різноманітні міні-дослідження – це далеко не повний перелік форм роботи в рамках цього заходу.

Справжнім святом для учнів 5-А класу став позакласний захід «Подорож у світ дитинства», який підготувала і провела вчитель зарубіжної літератури Репетюк О.В. Вихованці мали можливість вирушити у подорож світом казок. Педагог підібрала цікаві завдання, конкурси, спланувала інсценізації.

Традиційною формою роботи стали публікації на сайті зібраних матеріалів про українську мову та день рідної мови «Хто любить її, той любить Україну» (вчитель Стрилюк О.М.). Учні дослідили історію самого свята та особливості відзначання в Україні.

Однією з ключових компетентностей є здоров’язберігаюча. Саме це і стало центром уваги під час проведення уроку англійської мови у 7-А класі на тему «Наше здоров’я в наших руках» (вчитель Стрилюк С.В.). Діти працювали над новою лексикою, вправлялися у володінні граматичним матеріалом, використовували свої знання під час виконання завдань (за допомогою ІКТ), розігрували діалоги.

У світ дитячої творчості мали можливість поринути відвідувачі виставки дитячих ілюстрацій до прочитаних творів Лесі Українки та Тараса Шевченка: від уявних і трохи казкових персонажів до цілком реальних героїв, від звичайного чорно-білого малюнка до справжнього професійного твору (Гелюта К.В., Чміль Н.В., Стрилюк О.М.).

«Мовні обов’язки громадян», «Про культуру мовлення» – ці та інші теми стали об’єктом дискусій, обговорення на уроках української мови та літератури (вчителі Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.).

Мовознавча вікторина «Слово до слова – зложиться мова» продемонструвала, що учні хоча й не всі досконало володіють українською мовою, проте інтерес до предмету зростає.

Позакласний захід з історії – історичний турнір «Українські землі в першій половині XIX століття» серед учнів 9-А та 9-Б класів провела вчитель історії Вакулка В.І. Різноманітні творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах, використані під час проведення заходу, сприяли розвитку кмітливості, критичному мисленню, прищеплювали учням любов до предмету, виявляли і розвивали їх здібності, виховували  почуття колективізму, культури спілкування.

Ще однією можливістю позмагатися за звання кращого серед кращих став брейн-ринг із зарубіжної літератури «Сходинки до зірок», проведений Руденко Л.С. При підготовці та проведенні заходу використано дослідницьку, інформаційно-комунікаційну технології навчання, що сприяло інтелектуальному та духовному розвитку учнів.

Розвивати уміння й навички усного спілкування українською мовою, грамотність; навички виразного читання й мовлення, виховання любові і поваги до мови, культури, історії України – саме виконанню таких завдань був присвячений конкурс читців творів Лесі Українки (вчителі Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.). Учні не лише мали продемонструвати знання текстів творів, а й за допомогою позамовних засобів переконати членів журі, що таке представлення заслуговує найвищої оцінки. Хоча участь у змаганнях брали учні 5-11 класів, проте змагання проходило на рівних: і наймолодші учасники показали майстерність у декламуванні поезій. Переможець конкурсу – Казарінова Дар’я – отримала цінний подарунок – збірку творів Лесі Українки. Інші ж учасники – заохочувальні призи.

Актуальним та цікавим стало відкрите засідання Євроклубу на тему «Канал «13-й район» (вчитель Стрилюк С.В.). Учні 5-х, 8-9-х класів інсценізували різноманітні казки англійської мовою, показали своє вміння створювати відео презентації, знімати власне кіно.

Із метою формування пізнавальних інтересів учнів протягом 2016-2017 навчального року учителі української мови та літератури організували ряд екскурсій до світлиці М.Куделі (Краєзнавчий музей) – Стрилюк О.М., Чміль Н.В., Гелюта К.В.

Гелюта К.В. підготувала дітей для участі у конкурсах «Посміхнімось щиро Вишні», «Інсценізація творів Лесі Українки».

Стрилюк О.М., Гелюта К.В., Чміль Н.В. підготували учнів для участі у конкурсах: «Скарби минулого у спадок майбутньому», «Усі різні – усі рівні», «Юні літератори Волині», «50 слів», «Листи на фронт», «Лист матусі».

Руденко Л.С. та Чміль Н.В. організували та провели Всеукраїнську гру «Соняшник», учасниками якої стає щораз більша кількість учнів.

Вчителі англійської мови провели у школі «Тиждень англійської мови». Так,  Торбик Світлана Віталіївна та Попсуй Тетяна Федорівна грудня провели інформаційні хвилинки для учнів 1-3 класів «Хто такий Вільям Шекспір?». Учні мали змогу познайомитися з біографією відомого англійського драматурга, а також з його трагедією «Ромео і Джульєтта».

Також у 4-х класах відбувся урок англійської мови у формі гри «Моє улюблене свято» (вчитель Торбик С.В.). Учні були об’єднані у команди. Завдання охоплювали увесь вивчений матеріал з теми «Свята та традиції». Діти з цікавістю виконували усі поставлені перед ними завдання. Метою цього заходу було формування в учнів позитивного ставлення до англійської та виховання в учнів почуття відповідальності, вміння працювати у групі.

Учителі англійської мови Данилюк Оксана Олександрівна, Торбик Світлана Віталіївна, Мандзюк Оксана Сергіївна, Стрилюк Світлана Василівна при проведенні заходів в 5-11 класах використовували творчі методи, креативність та педагогічну винахідливість.

У 6-А класі вчителем Данилюк Оксаною Олександрівною був проведений відкритий урок на тему «Національний спорт Англії». Оскільки учні цього класу захоплюються футболом, то їх завданням було дізнатися, якими видами спорту захоплюються британські школярі. Вчитель спрямувала усі види діяльності на уроці (вправа «Мікрофон», «Чарівний кубик», «Скажи як…») на розвиток комунікативних навичок учнів.  Окрім самого вивчення англійської мови учні дізнаються на уроках також цікаві факти із життя британських школярів.

Учитель Торбик Світлана Віталіївна провела конкурс селфі фото та відео серед учнів 4-х та 10 класів. Молодші учасники представили фотоматеріали, а учні 10 класу відзняли мотиваційний відеоролик «Для чого ми вивчаємо англійську мову». Мета даного заходу – виховувати та підтримувати у школярів мотивацію до оволодіння іноземною мовою; розширити знання учнів про поширення мови яка вивчається; формувати лінгвокраїнознавчу компетенцію школярів, навчити учнів працювати з додатковою літературою, а також формувати навички використання ІКТ в процесі навчання та естетичного оформлення матеріалів.

Вчителі англійської мови нашої школи Стрилюк Світлана Василівна і Данилюк Оксана Олександрівна стали активними учасниками проекту «Агенти змін». Педагоги мали змогу перейняти досвід, а також поділитися власними педагогічними ідеями. Протягом 8 практичних занять були проведень тренінги на такі теми: «Мотивація учнів у навчальній діяльності», «Розвиток критичного мислення», «Моделі планування сучасного уроку». Учасники проекту обговорювали етапи професійного розвитку вчителя, особливості мови та роль сучасного педагога.

У грудні для учнів 9-х класів під керівництвом Кулеші П.І. було проведено Всеукраїнський урок на тему: «Права людини», який був присвячений Дню проголошення Загальної декларації прав людини (10 грудня 1948р. – 68 річниця). Заняття проходило у формі змагань – брейн-рингу, де перемогу здобули учні 9-А класу, лише на один бал менше у підсумку отримали учасники від 9-Б класу. Підводячи підсумок уроку-змагань, школярі переглянули відеосюжет «Історія прав людини».

Стрилюк О.М. підготував ученицю для участі у конкурсі-захисті наукових робіт.

Результати участі дітей у міських предметних олімпіадах та конкурсах:

Конкурс «Посміхнемось щиро Вишні»

ІІІ місце – 7-Б клас, Казарінова Дар’я (Гелюта К.В.)

Конкурс «Літературне гроно»

ІІ місце – 8-А клас, Семенюк Соломія (Гелюта К.В.)

Конкурс на кращий письмовий твір

ІІ місце – 8-А клас, Семенюк Соломія (Стрилюк О.М.)

Конкурс «Усі різні – усі рівні»

І місце – 7-А клас, Жученко Ілля (Гелюта К.В.)

Олімпіада з англійської мови

ІІІ місце – 9-А, Супронюк В. (Стрилюк С.В.)

Конкурс-захист наукових робіт

ІІ місце – 8-А клас, Корнійчук А. (Стрилюк О.М.)

Конкурс читців поезії Лесі Українки

ІІІ місце – 9-А клас, Велічко В. (Чміль Н В.)

Конкурс «50 слів»

Диплом – 8-А клас, Корнійчук А., 7-Б клас, Казарінова Д. (Стрилюк О.М.)

Фестиваль «Різдвяна містерія»

Диплом – учні 5-6-х класів (Мандзюк О.С.)

Протягом навчального року члени методичного об’єднання велику увагу приділяли самоосвіті. Так, працюючи над індивідуальними проблемами та над проблемою школи, педагоги Данилюк О.О., Стрилюк С.В., Чміль Н.В., Гелюта К.В. уклали методичні розробки, серед ним розробка Стрилюк С.В. була відібрана на обласну виставку. Учителі Стрилюк О.М., Руденко Л.С., Демчук І.О., Мандзюк О.С., Репетюк О.В. підготували реферати, Вакулка В.І., Кулеша П.І. працювали над системами уроків.

Свої плоди дало також відвідування членами кафедри шкільних та міських семінарів і практикумів. Учителі аналізували результати роботи; були вироблені рекомендації для покращення якості викладання. На засіданнях проходили науково-методичні обговорення з питань навчально-методичного забезпечення вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін і впровадження передових педагогічних технологій.

Так, 1 листопада відбуловся круглий стіл «Діяльність учителя під час організації та проектування уроку із використанням інтерактивних технологій. (Прийоми. Методи. Рекомендації. Вправи.)», на якому Торбик С.В. та члени методичного об’єднання розробили рекомендації для проектування уроку із використанням інтерактивних технологій.

Зокрема з повідомленнями виступили Руденко Л.С. «Інтелектуально-творчий розвиток учнів засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання», Репетюк О.В. «Форми та методи активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках і в позаурочний час».

Стрилюк О.М. провів педагогічний діалог «Сучасний урок в контексті компетентнісного підходу», де учителі уклали перелік вимог до сучасного уроку.

Чміль Н.В. представила надбання з досвіду роботи «Формування креативно-емпатичних здібностей учнів засобами української літератури як шлях до розвитку самоосвітньої компетентності учнів».

Вакулка В.І. продемонструвала систему роботи вчителя з обдарованими дітьми на уроках історії.

Педагоги Чміль Н.В., Гелюта К.В., Кулеша П.І., Демчук І.О. та бібліотекар Дахновська О.О. підготували огляди новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

У рамках останнього у цьому навчальному році засідання м/о відбувся творчий обмін думками щодо форм активізації пізнавальної діяльності школярів.

Проаналізувавши проведену роботу, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять ґрунтовну роботу для формування компетентностей учнів, використовують у своєму арсеналі різноманітні форми та методи роботи: «Алгоритм діяльності», «Терези», «Подорож  картою міста Луцьк», «Крісло автора», «Асоціативний кущ», «Займи позицію», «Лист – побажання головному героєві», «Вилучи зайве», «Лінгвістичний експеримент», «Поліглот»(«Робота зі словником»), «Інсталяція» (Герої твору зійшли з екрана кіно), «Кубування», «Ромашка Блума», «Гронування», «Кулінар», «Асоціації», «Навчи друга», «Додай блиску і об’єму», «Скажи по-своєму», «Подвійні нотатки», «Намисто сподівань».

Цікавою і змістовною є позакласна робота з предметів. Поряд з традиційними формами, з кожним роком все більше уваги педагоги приділяють більш цікавим методам проведення занять (квести, турніри, публікації), впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вмінь застосовувати їх у житті.

Засобами інноваційних технологій учителі формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. Педагоги виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Результати предметних олімпіад та конкурсів засвідчують, що учителі активно працюють з обдарованими дітьми, проте надалі слід активніше співпрацювати з шкільним психологом для виявлення та розвитку обдарувань дітей.

Уроки, проведені вчителями-предметниками, засвідчили високий рівень професійної компетентності педагогів у використанні як традиційних, так і інноваційних технологій. Але, як показав аналіз успішності учнів із суспільно-гуманітарних наук, вчителям слід посилити роботу з учнями, які мають початковий рівень, удосконалювати форми роботи з метою формування у школярів інтересу до навчання.

У 2017/2018 навчальному році методичне буде продовжувати працювати над проблемою «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій», передбачається обмін досвідом між учасниками семінару-практикуму з метою реалізації наступних завдань:

  • виховання в учнів мовної та мовленнєвої компетентностей;
  • формування стійкої мотивації у школярів, котрі навчаються нижче своїх можливостей;
  • виховання активної особистості, справжнього громадянина України;
  • розвиток креативного потенціалу учнів на уроках та в позаурочний час;
  • формування стійкого інтересу до вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу;
  • формування інформаційної компетентності школяра;
  • формування успішного освітнього середовища шляхом впровадження інтерактивних технологій.

 

Категорія: Методичне об'єднання | Додав: sasha-str
Переглядів: 850 | Завантажень: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz