Четвер, 02.05.2024, 13:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Методичне об'єднання

Звіт про роботу методичного об'єднання за 2017-2018н.р.
30.05.2018, 20:27

Звіт

про роботу методичного об’єднання вчителів-предметників

суспільно-гуманітарних наук за 2017/2018 навчальний рік

Шкільне методичне об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук у 2017/2018 навчальному році продовжувало роботу над проблемою «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій». Методична робота була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. 

Підвищення фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; опрацювання новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну досвідом;  впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень науки, педагогічної теорії.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань методичного осередку, методичний тиждень, творчі звіти вчителів, тематичні виставки, предметні олімпіади та конкурси, позакласні заходи, конкурси-захисти наукових робіт. Активну участь члени методичного об’єднання взяли у тижнях наставників, молодих спеціалістів, під час яких продемонстрували шляхи використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання школярів.

Відповідно до тематичних засідань методичного осередку, згідно плану методичного тижня на тему «Формування позитивної мотивації школярів шляхом використання інноваційних технологій», тижнів наставників та молодих спеціалістів, тижнів історії, правознавства, учителями-предметниками було проведено 22 відкриті уроки (у тому числі і уроки-захисти проектів), а саме:

з української літератури –  2 (Стрилюк О.М. – «Творчість І.Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Історія створення «Енеїди», Гелюта К.В. – «Урок позакласного читання. Наталена Королева. Легенди старокиївські»);

з української мови – 1 (Чміль Н.В, – «Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»);

із зарубіжної літератури –  2 (Руденко Л.С. – «М.Сервантес «Дон Кіхот», Талашко О.А. – «Аліса в країні див»);

з англійської мови – 2 (Данилюк О.О. – «Одяг», Торбик С.В. –  «Що було вчора?»);

із польської мови – 1 (Поліщук Т.М. – «Моя кімната»);

із всесвітньої історії та історії України – 4 (Вакулка В.І. – «Письмові історичні джерела. Архіви», «Післявоєнна відбудова в Україні», Волошенюк І.М. «Міфи та релігія Стародавнього Єгипту», Кулеша П.І. «Модернізація промисловості та сільського господарства»);

з правознавства – 1 (Кулеша П.І. – «Юридична відповідальність»);

з економіки – 1 (Демчук І.О. – «Споживач як основний суб’єкт сучасної економіки»);

уроки-захисти проектів – 5 (Торбик С.В. «Капсула часу», Гелюта К.В. «Літери і звуки як носії інформації», Кулеша П.І. «Знай і люби наш рідний край: вимір ХІХ століття», Стрилюк О.М., Гелюта К.В., Чміль Н.В. «Її величність КНИГА», Стрилюк С.В. «Відомі місця України»);

Під час занять учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі та ін.

Уроки та позакласні заходи, які провела Вакулка В.І., свідчать про те, що в арсеналі вчителя є такі цікаві форми роботи, як: мозковий штурм, склади легенду, «кошик і валіза», «асоціації», творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах.

Кулеша П.І. на уроках історії, правознавства показала свою роботу над проблемою школи та індивідуальною проблемою. Формуючи в учнів громадянські, історичні, соціальні компетентності, вдало використовувала інноваційні технології, засоби ІКТ. Серед найбільш вдалих прийомів та методів роботи можна відзначити такі вправи та прийоми: «Аукціон запитань», «Історичний хокей», «Коло ідей», «Прес», «Дерево цілей», «Займи позицію», «Незакінчені речення», «Історичний та правовий диктанти».

Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Кулеша П.І., Торбик С.В., Чміль Н.В., Стрилюк С.В. продемонстрували результати роботи над проектами. Учні ефективно працювали в групах, що сприяло розвитку ключових (соціальних, вміння вчитися) та предметних (комунікативних, читацьких, мовленнєвих) компетентностей. Також активність учнів демонстрували виготовлені власноруч матеріали, створені презентації та публікації. Слід відмітити, що з кожним роком даний вид роботи набуває більшої популярності. Особливо варто відзначити самостійність учнів під час виконання поставлених завдань. Вони на просто готували презентації, а проводили справжні дослідження, використовуючи різноманітні методи роботи. Зазнало якісних змін і оформлення результатів роботи: діти представили свої досягнення у вигляді відеоінтерв’ю, порівняльних діаграм тощо.

Педагоги Руденко Л.С., Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Талашко О.А. з метою виховання інтересу в дітей  до вивчення зарубіжної та української літератур застосували на своїх уроках інноваційні та ігрові технології, що сприяло формуванню у дітей комунікативних, соціальних та етичних компетентностей.

Так, Стрилюк О.М. на уроці української літератури у 9-А класі продемонстрував, що вчитися – це легко і цікаво. Урок мав форму судового засідання, на якому для кожного учасника були відведені певні ролі. Діти як самостійно готувалися до судових дебатів, так і з допомогою вчителя. Невід’ємним елементом даного уроку стали міжпредметні зв’язки: історія України, всесвітня історія, правознавство, зарубіжна література, українська мова, географія. За допомогою різних форм роботи учні не лише засвоїли та узагальнили вивчений матеріал про «Енеїду» Івана Котляревського, але й побачили практичне значення отриманих знань.

Продовжила роботу над формуванням літературознавчої компетентності і Гелюта К.В. на уроці української літератури у 8-Б класі. Обравши для уроку тему з позакласного читання, учитель довела, що уроки даного типу також дуже важливі і несуть велике пізнавальне значення. Катерина Вікторівна показала найрізноманітніші форми і методи роботи і досягла результату.

Талашко О.А. уміло використала на уроці у 5-А класі метод асоціацій,  читання в особах, представила цікаву мультимедійну презентацію. Особливо ефективно була проведена вправа «Рюкзак».

Руденко Л.С. продемонструвала, що арсенал засобів вчителя з кожним роком лише урізноманітнюється: асоціативний кущ, «Так» – «НІ», сенкан, мікрофон, робота зі словниками, інсценізація, творчі завдання. І це далеко не весь перелік форм роботи на уроці.

Учитель Чміль Н.В. продемонструвала, як можна зі звичайного уроку вивчення нового матеріалу зробити цікаве та пізнавальне заняття. Уміле поєднання народознавства, музики, літератури та української мови в котрий раз довело, що вчитель – це творча професія. Величезна кількість різноманітних завдань, у яких діти мали можливість проявити себе, робота з дошкою, мовним матеріалом, самостійна робота учнів, завдання на народознавчу тематику – це далеко не повний перелік усього цікавого, що побачили гості уроку.

Демчук І.О. вже не перший раз довела важливість економіки як навчального предмету. Вибравши для роботи на уроці доволі важливу і перспективну тему – «Споживач як основний суб’єкт сучасної економіки» – вчитель не лише ефектно і ефективно представила новий теоретичний матеріал, але й змусила учнів по-новому подивитися на відносини в економіці, включитися в рольові ігри «Ребус», «Чарівний квадрат», «Розподіл товарів і послуг» і т.п.

Поліщук Т.М. працює в школі лише рік, але вже зуміла виробити свій власний стиль викладання, заслужила авторитет серед дітей і колег. Свій урок педагог побудувала  на матеріалі активної лексики, яка буде потрібною дітям для повсякденного користування. Тетяна Миколаївна використала різноманітні форми та методи роботи: «Упіймай помилку», «Добери слово». Крім того був використаний відео матеріал для повторення польської абетки і лексичних одиниць теми.

У грудні 2017 року відбувся фестиваль «Різдвяна містерія». Нашу школу представляли учні 6-х класів, які достойно представили школу та отримали диплом учасника фестивалю та похвалу від гостей за яскравий виступ.

Члени методичного об’єднання долучилися також до проведення позакласної роботи у школі.  Під час тижня було заплановано і проведено 16 відкритих заходів. Усі члени методичного об’єднання  взяли активну участь у ньому. Вчителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: дослідницькі, інтерактивні, ігрові, пошукові, інформаційно-комунікаційні та ін. Протягом тижня було проведено позакласні заходи, презентації, вікторини, виставки учнівських робіт, уроки-захисти проектів, бесіди, конкурси тощо.

Тиждень розпочався з позакласного заходу «Мандрівка країнами, мову яких вивчаємо», який організували і провели вчитель англійської мови Данилюк О.О. та вчитель польської мови Поліщук Т.М. Учні не просто ознайомилися з культурними реаліями Британії та Польщі, державною символікою і визначними місцями, а вчилися розвивати вміння послідовно висловлювати свої думки, досліджувати і аналізувати доступну інформацію, вибирати з неї найголовніше. Захід був проведений у формі змагання між командами, маршрут містив у собі найрізноманітніші станції (фонетична, алфавітна, романтична, пізнавальна, рухлива, розважальна), де учні мали можливість проявити свої таланти та здібності.

Наступним заходом став конкурс читців «Мріє, не зрадь!», присвячений 147-й річниці від дня народження видатної української поетеси, прозаїка, драматурга, перекладача, літературного критика та фольклориста Лесі Українки, який провели вчителі української мови та літератури Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В. У ньому взяли участь учні 5-10 класів. Особливо активними були п’ятикласники, які хоч і найменші серед учасників конкурсу, проте вже сміливо заявили про свої читацькі здібності. А заохочувальні призи у вигляді новинок літератури покликані не лише заохотили дітей до подібних конкурсів, а й сформувати вдумливого читача.

Наша рідна українська мова – одна з найбагатших і наймелодійніших мов світу. Її порівнюють з калиною, бо вона така ж красива, як народний символ українців, її порівнюють зі співом солов’я, бо лине вона, як ніжна пісня співучого соловейка. 21 лютого – Міжнародний день рідної мови. У рамках тижня суспільно-гуманітарних наук бібліотекар школи Дахновська О.О. організувала тематичну виставку «Моє ти диво калинове, кохана материнська мово», де читачі могли ознайомитися з новинками літератури, різноманітними періодичними виданнями, на сторінках яких порушується мовне питання.

Також цього дня вчителі української мови та літератури провели інформаційну годину «Мова – ім’я народу, візитівка нації». Діти та працівники школи дізналися багато цікавих і незвичайних фактів про українську мову, її специфічність і неповторність. Інформаційні повідомлення про багатство мови були розміщені на дошках оголошень та сайті школи.

Окрім того, учні могли перевірити свої знання української мови за допомогою вікторини з української мови, яка цього року вперше проходила в on-line режимі.

21 лютого у фойє закладу вчителі Данилюк О.О. та Поліщук Т.М. організували перегляд колекції стінгазет на тему: «I like English», «Uwielbiam język polski». Після перегляду можна зробити висновок, що наші учні не тільки люблять рідну мову, але й з повагою ставляться до іноземних мов, які вони опановують на уроках.

А от захоплення минулим України, історією свого роду показали учні 5-х класів, які продемонстрували уміння писати листи князям, оформлювати літопис своєї сім’ї, власноруч виготовляти справжні давньоруські літописи. Результати цієї роботи діти розмістили у своїх класах.

Не менш насиченим був наступний день. Саме в четвер у рамках тижня відбулося аж 3 інтелектуальні змагання. Одним із них став брейн-ринг із зарубіжної літератури «Зірковий шлях», проведений Руденко Л.С. При підготовці та проведенні заходу використано дослідницьку, інформаційно-комунікаційну технології навчання, що сприяло інтелектуальному та духовному розвитку учнів. Увага дітей була зосереджена не тільки на  текстуальному знанні творів, а й на ілюстративному матеріалі, який прямо чи опосередковано пов’язаний з вивченими творами.

Продовжили пошук найрозумнішого серед знавців зарубіжної літератури п’ятикласники, які були учасниками гри «Найрозумніший», яку провела вчитель зарубіжної літератури Талашко О.А. Варто відзначити високу підготовку вчителя до проведення заходу, адже створена Оленою Анатоліївною презентація була яскравою, точною, відтворила атмосферу перебування на телешоу. Також вдало підібрані відеофрагменти допомогли зосередити увагу учнів на вивчених творах.

Не менш цікавою була гра «Що? Де? Коли?» серед учнів 5-х класів, яку провела вчитель історії Вакулка В.І. Різноманітні творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, робота в групах, використані під час проведення заходу, сприяли розвитку кмітливості, критичному мисленню, прищеплювали учням любов до предмету, виявляли і розвивали їх здібності, виховували  почуття колективізму, культури спілкування.

Традиційним у нашій школі став наступний захід – бібліотечна виставка «Дочка Прометея», присвячена черговій річниці від дня народження Лесі Українки. Учні та вчителі мали можливість переглянути наявні матеріали про життя та творчість геніальної землячки, ознайомитись з новими виданнями творів. Цього року Ольга Олександрівна представила новинку нашої бібліотеки, яка буде корисною як на уроках української літератури, так і заняттях польської мови, – збірку творів Лесі Українки польською мовою.

Уже другий рік поспіль учитель історії Кулеша П.І. проводить презентацію-захист проекту, метою якого є видатні волиняни: «Знай і люби наш рідний край: вимір ХІХ століття». Об’єктом дослідження стали наші земляки XIX століття, їхня громадська діяльність. Поліна Ігорівна вдало поєднала висвітлення наукового дослідження з хвилинами релаксації, поезії, музичної презентації.

Життя людини без книжки неможливе. Вона відкриває перед нами великий світ, протягом усього життя ми звертаємося до неї. Часто книга, прочитана в дитинстві, залишається в пам’яті на все життя, а герої, з якими ми зустрічаємося на її сторінках, стають нашими вірними друзями. Читаючи книги, ми розуміємо, що вони не лише чарують, розважають, але й виховують. «Хто багато читає, той багато знає» – так кажуть у народі. І це правда. Книжка вчить, як на світі жити, книжка відповідає на безліч запитань… 23 лютого у стінах нашої школи відбувся захід, присвячений як книгам, так і книголюбам. Організаторами були вчителі української мови та літератури. Гості поринули у чарівний світ книги, дізналися багато цікавих фактів про найбільші, найменші, найстаріші… та ще про численні най… най… най… друковані шедеври людства. Також учасники віртуально побували у поліграфічному цеху, дізналися про усі тонкощі книгодрукування. А учениця 9-А класу Міцах Софія влаштувала справжнє випробування для вчителів школи: у форматі відеоінтерв’ю намагалася випитати що і коли читають сіячі доброго і розумного. Запам’ятався глядачам і емоційний виступ Семенюк Соломії, яка поділилася секретами творчої роботи, адже має у своєму доробку не одну рукописну книгу. А найзавзятіші шанувальники книг мали можливість розповісти про свої читацькі вподобання.

А на завершення тижня Стрилюк С.В. і Торбик С.В., учителі англійської мови, провели літературний вечір «Gallery of English literature». Звучала як поезія в оригіналі, так і найвдаліші її переклади українською мовою. Захід був цікавим і пізнавальним, адже учасники не лише продемонстрували вміння декламувати твори, а й представили багато інформації про Вільяма Шекспіра, життя і творчість письменників Шотландії й США.

Із метою формування пізнавальних інтересів учнів протягом 2017-2018 навчального року учителі української мови та літератури організували ряд екскурсій до світлиці М.Куделі (Краєзнавчий музей) – Стрилюк О.М., Чміль Н.В., Гелюта К.В.

Гелюта К.В. підготувала дітей для участі у конкурсі «Посміхнімося щиро Вишні».

Стрилюк О.М., Гелюта К.В., Чміль Н.В. підготували учнів для участі у конкурсах: «Літературне гроно», «Юні літератори Волині», «Листи на фронт», «Лист матусі», «Кращий письмовий твір», «Я – європеєць».

Руденко Л.С. та Чміль Н.В. організували та провели Всеукраїнську гру «Соняшник», учасниками якої стає щораз більша кількість учнів. Так , Руденко Л.С. залучила до участі 64 учасники, серед яких 4 отримали дипломи ІІІ ступеня всеукраїнського рівня, 4 – дипломи ІІ ступеня регіонального рівня, 4 – дипломи ІІІ ступеня регіонального рівня.

Кулеша П.І. організувала проведення конкурсу «Лелека», учасниками якого стали 22 учні, серед яких 6 бронзових призерів.

Стрилюк О.М. організував учнів 9-А класу для участі у Всеукраїнській олімпіаді з української мови від освітнього проекту «На урок». Наші діти показали досить непогані результати: Корнійчук Анна отримала диплом І ступеня всеукраїнського рівня, Гесть Анастасія – диплом ІІ ступеня всеукраїнського рівня, Семенюк Соломія – диплом ІІІ ступеня всеукраїнського рівня. Інші учні нагороджені сертифікатами учасника.

Данилюк О.О. організувала і провела конкурс «Гринвіч». 39 учнів нашої школи взяли участь у конкурсі і перевірили знання з граматики, лексики і культурних особливостей Великобританії. Усі учасники отримали сертифікати і подарунки. Учениця 8-А класу Сосницька Анастасія отримала золотий сертифікат, учень 7-А класу Годовицький Роман, учениця 8-Б класу Бульчук Любов, учениця 4 -Б класу Власюк Анна – срібні сертифікати, Семенюк Анастасія (8-Б клас) і Ткачук Юлія (8-А клас) – бронзові сертифікати!

Особливо активними були учні і в конкурсах читців поезії. Так, 6 лютого в стінах нашої школи пройшов конкурс читців поезії Т.Шевченка «Вічне слово Кобзаря». Активними учасниками заходу стали учні 5-10класів. Звучала поезія великого Кобзаря, звучала по-особливому, проникала в душі і серця молодого покоління. Кожен поринув думками у ті часи, оспівані у віршах великим генієм українського народу. Учасники конкурсу та слухачі ніби заново відкрили для себе поезію Т. Шевченка, пізнали більше його творчість. У запеклій боротьбі перемогу отримала Велічко Вікторія, друге і третє призові місця розділили Велічко Владислав та Германюк Анна. Оформлена тематична композиція «Незабутній Тарас Шевченко» привернула увагу всіх присутніх.

А вже 20 лютого пройшло ще одне змагання – конкурс читців «Мріє, не зрадь!», присвячений 147-й річниці від дня народження видатної української поетеси, прозаїка, драматурга, перекладача, літературного критика та фольклориста Лесі Українки. У заході взяли участь учні 5-10 класів. Особливо активними були учні 5-х класів. Шведик Анна, Дулепова Дарина, Масюк Олена, Бутеєць Оксана хоч і найменші серед учасників конкурсу, проте вже сміливо заявили про свої читацькі здібності. А виступ Германюк Анни запам'ятається глядачам артистизмом, вмінням передати найтонші переживання автора. Найкращим читцем стала учениця 10 класу Велічко Вікторія, друге місце виборола учениця 7-Б класу Мельник Аліна, а бронзовим призером стала Шведик Анна з 5-А класу.

Активно і успішно заявили про себе любителі польської поезії. 27 березня відбувся конкурс читців польської поезії «Polsko, nie jesteś Ty już niewolnicą!». У заході взяли участь учні 5-7 класів. Особливо активними були учні 5-х класів. Тому 2 місце виборола учениця 5-А класу Ольга Козлович, а 3 місце посіла учениця 5-А класу Анна Шведик. Глядачам надовго запам’ятаються виступи усіх учасників, які проявили себе досить впевнено. Найкращим читцем став учень 7-А класу Вербовецький Іван! Він і представляв школу на міському рівні, де також виступив на високому рівні і зайняв І місце серед учасників молодшої ланки. А вже 17 травня відбувся фінал конкурсу читців польської поезії у Кременці в музеї Юліуша Словацького, де Іван зайняв ІІ місце!

Результати участі дітей у міських предметних олімпіадах та конкурсах:

Конкурс «Літературне гроно»

ІІІ місце – 7-А клас, Вербовецький І. (Стрилюк О.М.)

Олімпіада з англійської мови

ІІІ місце – 10, Супронюк В. (Стрилюк С.В.)

Конкурс-захист наукових робіт

ІІ місце – 9-А клас, Корнійчук А. (Стрилюк О.М.)

Конкурс читців поезії Тараса Шевченка

ІІІ місце – 10 клас, Велічко В. (Стрилюк О.М.)

Фестиваль «Різдвяна містерія»

Диплом – учні 6-х класів (Поліщук Т.М.)

Конкурс імені Тараса Шевченка

ІІІ місце – 8-Б клас, Бутеєць В. (Чміль Н.В.)

ІІ місце – 9-А клас, Семенюк С. (Стрилюк О.М.)

Олімпіада з правознавства

IV місце – 9-А клас, Семенюк С. (Кулеша П.І.).

Конкурс читців польської поезії

І місце на міському етапі, ІІ місце на регіональному – 7-А клас, Вербовецький І. (Поліщук Т.М.)

Протягом навчального року члени методичного об’єднання велику увагу приділяли самоосвіті. Так, працюючи над індивідуальними проблемами та над проблемою школи, педагоги  Чміль Н.В., Гелюта К.В., Талашко О.А, Поліщук Т.М., Федончук Т.В., Волошенюк І.М. уклали списки рекомендованої літератури, Стрилюк О.М., Руденко Л.С., Торбик С.В. працювали над системами вправ та уроків, Вакулка В.І., Стрилюк С.В., Данилюк О.О. здійснили опис досвіду роботи над проблемою, Кулеша П.І., Демчук І.О., Стрилюк О.М. уклали методичні розробки. Роботи Демчук І.О. та Кулеші П.І. були відзначені та відібрані на обласну виставку.

У 2017-2018 навчальному році Гелюта К.В., учитель української  мови, Данилюк О.О., учитель англійської мови, класний керівник, узяли участь у конкурсі Вчитель року. Катерина Вікторівна здобула ІІ місце на міському етапі змагання.

31 жовтня відбувся круглий стіл «Створення успішного освітнього середовища для формування соціальної та громадянської компетентності школярів», на якому Стрилюк С.В. та члени методичного об’єднання розробили рекомендації для проектування уроку із використанням інтерактивних технологій.

З повідомленнями виступили Талашко О.А. «Освітня і самоосвітня діяльність учителя в контексті розвитку його інноваційного потенціалу: форми та методи», Гелюта К.В. «Розвиток креативного потенціалу учнів на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу».

Руденко Л.С. провела педагогічний діалог «Формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності при вивченні предметів суспільно-гуманітарного циклу», де учителі уклали перелік вимог до сучасного уроку.

Стрилюк О.М. представив надбання з досвіду роботи «Дослідницько-експериментальна робота як фактор розвитку педагога та учня», Вакулка В.І. – «Формування мовленнєвої та інформаційної компетентності учнів старшої школи на уроках історії», Чміль Н.В. – «Реалізація творчого потенціалу учнів на уроках словесності засобами розвивального навчання», Данилюк О.О. – «Проектні технології як засіб реалізації компетентнісного підходу на уроках англійської мови».

Педагоги Гелюта К.В., Талашко О.А., Демчук І.О., Чміль Н.В. та бібліотекар Дахновська О.О. підготували огляди новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

Новим етапом у самоосвітній діяльності вчителя є вебінари – спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету. Протягом 2017-2018н.р. учителі Данилюк О.О., Торбик С.В., Стрилюк О.М. були учасниками багатьох вебінарів, отримали за це свідоцтва, сертифікати.

Засобами інноваційних технологій учителі формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. Педагоги виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Результати предметних олімпіад та конкурсів засвідчують, що учителі активно працюють з обдарованими дітьми, проте надалі слід активніше співпрацювати з шкільним психологом для виявлення та розвитку обдарувань дітей.

Проаналізувавши проведену роботу, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять ґрунтовну роботу для формування компетентностей учнів, використовують у своєму арсеналі різноманітні форми та методи роботи: «Алгоритм діяльності», «Терези», «Подорож  картою міста Луцьк», «Крісло автора», «Асоціативний кущ», «Займи позицію», «Лист – побажання головному героєві», «Вилучи зайве», «Лінгвістичний експеримент», «Поліглот» («Робота зі словником»), «Інсталяція» (Герої твору зійшли з екрана кіно), «Кубування», «Ромашка Блума», «Гронування», «Кулінар», «Асоціації», «Навчи друга», «Додай блиску і об’єму», «Скажи по-своєму», «Подвійні нотатки», «Намисто сподівань».

Цікавою і змістовною є позакласна робота з предметів. Поряд з традиційними формами, з кожним роком все більше уваги педагоги приділяють більш цікавим методам проведення занять (квести, турніри, публікації), впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вмінь застосовувати їх у житті.

Засобами інноваційних технологій учителі формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. Педагоги виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Результати предметних олімпіад та конкурсів засвідчують, що учителі активно працюють з обдарованими дітьми, проте надалі слід активніше співпрацювати з шкільним психологом для виявлення та розвитку обдарувань дітей.

Уроки, проведені вчителями-предметниками, засвідчили високий рівень професійної компетентності педагогів у використанні як традиційних, так і інноваційних технологій. Але, як показав аналіз успішності учнів із суспільно-гуманітарних наук, вчителям слід посилити роботу з учнями, які мають початковий рівень, удосконалювати форми роботи з метою формування у школярів інтересу до навчання.

У 2018/2019 навчальному році методичне буде починати роботу над новою проблемою «Формування компетентної особистості здобувача освіти нової української школи», передбачається обмін досвідом між учасниками семінару-практикуму з метою реалізації наступних завдань:

  • виховання в учнів мовної та мовленнєвої компетентностей;
  • формування стійкої мотивації до навчання у школярів, котрі навчаються нижче своїх можливостей;
  • виховання активної особистості – справжнього громадянина України;
  • розвиток креативного потенціалу учнів на уроках та в позаурочний час;
  • формування стійкого інтересу до вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу;
  • формування інформаційної компетентності школяра;
  • формування успішного освітнього середовища в умовах нової української школи.

 

Категорія: Методичне об'єднання | Додав: sasha-str
Переглядів: 609 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz