Четвер, 02.05.2024, 08:46
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Методичне об'єднання

Звіт про роботу методичного об'єднання за 2018-2019н.р.
[ Викачати з сервера (101.5 Kb) ] 19.05.2019, 21:44

Шкільне методичне об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук у 2018/2019 навчальному році почало роботу над проблемою «Формування компетентної особистості здобувача освіти нової української школи». Методична робота була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження ефективних технологій навчання і виховання; створення умов для формування ключових компетентностей учнів та професійної компетентності педагогів. 

Підвищення фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних положень нормативних і директивних документів про освіту; опрацювання новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну досвідом;  впровадження в освітній процес сучасних досягнень науки, педагогічної теорії.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань методичного осередку, методичну декаду, творчі звіти вчителів, тематичні виставки, предметні олімпіади та конкурси, позакласні заходи, конкурси-захисти наукових робіт. Активну участь члени методичного об’єднання взяли у тижні успіху «Від мудрого наставника – до творчого молодого вчителя», декаді творчості «Я атестуюсь», міжпредметній декаді вчителів суспільно-гуманітарних і природничо-математичних наук «Інтегровані уроки – шлях до формування компетентної особистості», тижні проектів «Ми – патріоти України», під час яких продемонстрували шляхи використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання школярів.

Відповідно до тематичних засідань методичного осередку, згідно плану роботи методичного кабінету, планів проведення тижнів історії, правознавства, учителями-предметниками було проведено 15 відкритих уроків (у тому числі і уроки-захисти проектів), а саме:

з української літератури –  1 (Чміль Н.В. – «Андрій Чайковський «За сестрою». Хто в Україні гідний називатися патріотом? Відтворення історичних подій із позиції гуманізму»);

з української мови – 2 (Стрилюк О.М. – «Усний твір-есе «У чому щастя людини», Кузьмич Н.В. – «Твір-опис місцевості (вулиці) на основі особистих спостережень»);

із зарубіжної літератури –  1 (Талашко О.А. – «Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі. Подорож у часі й просторі Скруджа»);

з англійської мови – 2 (Стрилюк С.В. – «Моя родина», «У кафе. Замовляємо їжу. Овочі та фрукти»);

із польської мови – 1 (Поліщук Т.М. – «Знайомство. Розвиток діалогічного мовлення»);

із всесвітньої історії та історії України – 1 (Вакулка В.І. – «Середньовічне місто»);

з громадянської освіти – 1 (Кулеша П.І. – «Ефективна комунікація»);

з економіки – 1 (Демчук І.О. – «Особливості ринку праці»);

уроки-захисти проектів – 5 (Вакулка В.І. «Радянізація Західної України у 1939-1941рр.», Руденко Л.С. «О.Пушкін і його роман «Євгеній Онєгін», Данилюк О.О. «Краса імені твого», Кулеша П.І. «Волинь в особах: вимір 1914-1945рр.», Шихальова С.В. «Моє місто»).

Під час занять учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі та ін.

Педагоги Чміль Н.В., Талашко О.А. з метою виховання інтересу в дітей  до вивчення зарубіжної та української літератур застосували на своїх уроках інноваційні та ігрові технології, що сприяло формуванню у дітей комунікативних, соціальних та етичних компетентностей.

Так, Чміль Н.В. продемонструвала, що художні твори минулого століття є навіть більш актуальними сьогодні, ніж у час написання. На уроці вивчення творчості Андрія Чайковського вчитель використала інтерактивні, ігрові методи, STEAM-технологію. Також доцільно було використано відеоматеріали, випереджальні завдання.

Талашко О.А. уміло використала на уроці у 6-А класі метод асоціацій,  читання в особах, представила цікаву мультимедійну презентацію. Цікаво та доречно вчитель продумала поєднання зарубіжної літератури з іншими видами мистецтва. Олена Анатоліївна вкотре показала, що навіть у час комп’ютерних технологій важливе місце на уроці відводиться саме наочності, особливо це стосується середніх класів. Хороша робота з текстом твору, елементи розвитку критичного мислення, цікаві відеоматеріали – усе це та багато іншого дозволили виконати поставлені завдання.

Нова програма для старшої школи передбачає виконання такого виду роботи, як написання есе. Саме цій темі і був присвячений урок української мови у 10 класі, який провів Стрилюк О.М. Діти працювали над темою твору-есе «У чому щастя людини», познайомилися з такою формою роботи, вивчили правила створення есе і на практиці спробували написати його. Також вдало було проведено словникову роботу, використано елементи проектної, дослідницької діяльності, застосовано STEAM-технології.

Ще один урок розвитку зв’язного мовлення провела Кузьмич Н.В. Діти працювали над описом місцевості на основі особистих спостережень. Наталія Володимирівна показала найрізноманітніші форми і методи роботи і досягла результату: діти не просто написали опис місцевості, а зробили цю роботу цікавою, захоплюючою, показали, що вони справжні патріоти своєї країни, міста.

Поліщук Т.М. разом з Данилюк О.О. провели урок польської мови у рамках тижня успіху «Від мудрого наставника – до творчого молодого вчителя». Захід включав у себе цікаві вправи як з англійської, так і з польської мов, роботу в групах, складання діалогів, фізкультхвилинки. Також учителі показали, як можна використати лепбук на уроках середньої школи..

Уроки та позакласні заходи, які провела Вакулка В.І., свідчать про те, що в арсеналі вчителя є такі цікаві форми роботи, як: мозковий штурм, склади легенду, «кошик і валіза», «асоціації», творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах.

Кулеша П.І. на уроках історії, правознавства, громадянської освіти показала свою роботу над проблемою школи та індивідуальною проблемою. Формуючи в учнів громадянські, історичні, соціальні компетентності, вдало використовувала інноваційні технології, засоби ІКТ. Серед найбільш вдалих прийомів та методів роботи можна відзначити такі вправи та прийоми: «Аукціон запитань», «Історичний хокей», «Коло ідей», «Прес», «Дерево цілей», «Займи позицію», «Незакінчені речення», «Історичний та правовий диктанти».

Методи і прийоми роботи з учнями за вимогами НУШ продемонструвала Стрилюк С.В. на уроках англійської мови. Вчитель використала різноманітні завдання, роботу у групах, елементи змагання, рольові ігри. Також уроки відзначалися яскравою і доречною наочністю, позитивним настроєм, високою активністю учнів.

Демчук І.О. вже не перший раз довела важливість економіки як навчального предмету. Вибравши для роботи на уроці доволі важливу і перспективну тему – «Особливості ринку праці» – вчитель не лише ефектно і ефективно представила новий теоретичний матеріал, але й змусила учнів по-новому подивитися на відносини в економіці, включитися в рольові ігри. Також використані елементи проектних та STEAM-технологій.

Вакулка В.І., Руденко Л.С., Данилюк О.О., Кулеша П.І., Шихальова С.В.  продемонстрували результати роботи над проектами. Учні ефективно працювали в групах, що сприяло розвитку ключових (соціальних, вміння вчитися) та предметних (комунікативних, читацьких, мовленнєвих) компетентностей. Також активність учнів демонстрували виготовлені власноруч матеріали, створені презентації та публікації. Слід відмітити, що з кожним роком даний вид роботи набуває більшої популярності. Особливо варто відзначити самостійність учнів під час виконання поставлених завдань. Вони на просто готували презентації, а проводили справжні дослідження, використовуючи різноманітні методи роботи. Зазнало якісних змін і оформлення результатів роботи: діти представили свої досягнення у вигляді відеоінтерв’ю, порівняльних діаграм, сайтів тощо.

Члени методичного об’єднання долучилися також до проведення позакласної роботи у школі.  З 28 січня по 08 лютого 2019року проходила міжпредметна декада вчителів суспільно-гуманітарних і природничо-математичних наук на тему «Інтегровані уроки – шлях до формування компетентної особистості». Мета – сформувати в школярів та вчителів позитивне ставлення до проведення інтегрованих заходів, показати можливості даного виду занять у формуванні ключових компетентностей, культивувати уміння учнів успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях; розвивати читацькі інтереси та творчі здібності, уміння самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, виховувати стійкий інтерес до самоосвіти, самовдосконалення, постійного пошуку і бажання відкривати щось нове. Протягом двох тижнів було проведено позакласні заходи, презентації, вікторини, виставки учнівських робіт, уроки-захисти проектів, бесіди, конкурси тощо.

Під час декади було заплановано і проведено 7 відкритих заходів. Більшість членів методичних об’єднань взяли в них активну участь. Учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: дослідницькі, інтерактивні, ігрові, пошукові, інформаційно-комунікаційні та ін. Протягом двох тижнів були проведені як уроки, так і позакласні заходи, під час проведення яких учні готували презентації, вікторини, сайти, проекти, міні-дослідження тощо.

Декада розпочалася з інтегрованого уроку географії та біології «Клімат. Рослинний і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка», який організували і провели вчитель біології Кучак Л.М. та вчитель географії Демчук І.О. Учителі підібрали цікавий цитатний матеріал, для розминки використали гру «Розсипані слова», вправу «Це я вже знаю». В основній частині уроку діти працювали в групах, виконували індивідуальні завдання. Так, група «Метеорологи» створила постер про екстремальні погодні показники Антарктиди, «Біологи» склали динамічну карту з інформацією про рослинний та тваринний світ материка, «Екологи» виступили з презентацією про екологічні проблеми Антарктики, а «Туристи» підготували презентацію про можливості розвитку туризму в Антарктиді. Окрім того, учні й гості уроку взяли участь у виготовленні сувеніра «ПІНГВІН» у техніці оригамі. На етапі закріплення знань діти відповідали на проблемні питання, були учасниками гри «Вірю – не вірю». Під час уроку використовувалися відеосюжети про природу материка з чудовим музичним супроводом і звуками природи Антарктиди.

Наступним став інтегрований урок хімії та історії «Хімічні явища в побуті», який провели вчитель хімії Дудко Г.М. та вчитель історії Вакулка В.І. Захід був проведений у формі захисту проектів. Урок розпочали зі створення позитивного настрою, лунала музика, горіли свічки (це і стало елементом проблемного запитання). Діти об’єдналися в творчі групи і успішно презентували завдання: «Хіміки-історики» підготували короткі відомості з історії стародавнього світу і середньовіччя про використання хімії в побуті, «Хіміки-теоретики» систематизували знання про хімічні явища, «Хіміки-практики» досліджували хімічні перетворення, які відбуваються з речовинами в побуті, «Хіміки-технологи» розробили рекомендації для ліквідації небажаних хімічних явищ у побуті і оформили пам’ятку «Правила поведінки з побутовими хімічними речовинами». Елементами уроку також були практичні дослідження та рекомендації, відгадування «загадок з бочки», вправа «знайди помилку». Учні отримали листки для самооцінювання і мали можливість оцінити власну роботу.

Цікавим та різностороннім виявився інтегрований урок польської мови, географії та інформатики «Пори року. Додавання зображень із файлу, їх форматування», який провели вчителі польської мови Поліщук Т.М., географії Ковалишина Т.М., інформатики Чміль Т.В. Епіграфами уроку стали слова Антона Чехова «Щасливий той, хто не помічає, літо тепер або зима» та Конфуція «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу, я пам’ятаю. Те, що я роблю, я розумію».

Захід розпочався емоційним налаштуванням «Złap mój uśmiech», застосували прийом «Виправ таблицю», зробили фонетичну розминку.

Вчитель інформатики представила буклет, на якому була розміщена вся потрібна інформація по темі уроку. Поліщук Т.М. за допомогою усних та письмових вправ активізувала лексику на тему «Пори року, місяці». Вчитель географії за допомогою лампи та глобуса пояснила зміни пір року на Землі, діти виконували завдання на картках. Працюючи над вставлянням графічних об’єктів у текст, діти ознайомилися з текстом, написаним польською мовою. Укінці уроку діти склали інтелектуальну карту, де систематизували знання з природи, польської мови та інформатики. Підвели підсумки і дали відповідь на проблемне питання, описали свою улюблену пору року польською мовою, а пояснили свій вибір українською.

Були використанні наступні методи та прийоми: робота за зразком; прийоми запам’ятовування, одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

Ще одним заходом, який поєднав українську літературу, історію і правознавство, став інтегрований урок «Згубний вплив грошей на особистість у світовому письменстві (за п’єсою І.Карпенка-Карого «Сто тисяч»)», який провели Стрилюк О.М., учитель української літератури, та Кулеша П.І., учитель історії й правознавства. Робота була спланована таким чином, що діти працювали у групах, кожна з яких висвітлювала ту чи іншу сторону проблемного питання: «Історики» вивчали суспільно-політичні умови в Україні в другій половині 19ст., «Нумізмати» представили зразки грошей даного періоду і розповіли про історію виникнення грошових знаків, «Юристи» з’ясували значення терміну фальшивомонетник, донесли до учнів та гостей інформацію про відповідальність за такий злочин, «Літератори» порівняли тему п’єси «Сто тисяч» і віднайшли відповідник в інших літературах. Також учасники працювали над проблемними питаннями, складали асоціативний кущ, дискутували, розгадували кросворд, училися характеризувати персонажів п’єси за фрагментами кінофільму.

Продовжили декаду Кузьмич Н.В., учитель української мови, Мостенець А.В., учитель фізики, практичний психолог школи Грищук Т.Р. Вони провели позакласний захід «Нецензурна лексика: за і проти». Заняття було присвячене питанням культури мови, а саме вживанню нецензурної лексики. Оскільки дана проблема дуже актуальна, до підготовки прес-конференції були залучені школярі. Учні 8-А класу опрацювали питання історії походження нецензурно лексики (керівник Кулеша П.І.), вживання лайливих слів у художній літературі (наставник Стрилюк О.М.). Бутеєць Надія під керівництвом Грищук Т.Р. підготувала тренінг на тему «Альтернатива лихослів’ю є!», а Роман Годовицький разом із Андрієм Володимировичем провели дослід, що засвідчив шкідливий вплив нецензурних слів на організм людини. Проведена рольова гра засвідчила, що учні отримали корисні знання, усвідомили потребу уникати лайливої лексики при спілкуванні.

Савка Т.Л., учитель фізичної культури, Стрилюк С.В., учитель англійської мови, довели, що поєднати можна будь-які предмети і провели інтегрований урок англійської мови та фізичної культури «Подорож у країну спорту». Захід проходив у вигляді подорожі англомовними країнами. Діти ознайомилися зі спортивними іграми цих країн, побували в Канаді, США, Новій Зеландії, Австралії, Англії, дізнались багато цікавого про хокей, боулінг, баскетбол, теніс та футбол. Перед кожною «станцією» відгадували загадки, виконували різноманітні вправи, грали ігри. Шикування українською, розминка англійською, швидкий темп уроку, надзвичайно цікава інформація, нестандартна форма проведення, насиченість іграми та вправами створили позитивну атмосферу і сприяли успішному проведенню уроку.

Останнім у рамках між предметної декади був інтегрований позакласний захід «Поезія – це завжди неповторність», який провели вчителі української і зарубіжної літератури Чміль Н.В., Руденко Л.С., учитель інформатики Гесь О.В. Розвивати уміння й навички усного спілкування українською мовою, грамотність; навички виразного читання й мовлення, виховання любові і поваги до мови, культури, історії України, уміння естетично оформити виступ – саме виконанню таких завдань був присвячений цей урок.

Із метою формування пізнавальних інтересів учнів протягом 2018-2019 навчального року учителі української мови та літератури організували ряд екскурсій до світлиці М.Куделі (Краєзнавчий музей) – Стрилюк О.М., Чміль Н.В., Кузьмич Н.В.

Стрилюк О.М. підготував дітей для участі у конкурсі «Посміхнімося щиро Вишні». 11 жовтня 2018 року на базі Луцького Палацу учнівської молоді відбувся міський етап щорічного Всеукраїнського конкурсу юних гумористів «Посміхнемось щиро Вишні». Нашу школу у номінації «Вишневі усмішки» (декламування уривків творів автора) представляв учень 8-А класу Вербовецький Іван, який прочитав усмішку «Ярмарок» і виборов І місце. А вже 27 жовтня на базі Волинського державного центру естетичного виховання учнів пройшов обласний етап конкурсу, на якому Іван зайняв ІІІ місце.

30 жовтня 2018 року у Палаці учнівської молоді відбувся ІІІ міський конкурс читців «Літературне гроно»» з метою популяризації мистецтва українського слова, виявлення обдарованих, талановитих дітей, розвитку художнього смаку особистості, пізнання та осмислення краси милозвучності художнього слова, удосконалення мистецтва живого мовлення як джерела збагачення національної культури. Учениця 11 класу Велічко Вікторія, прочитавши поезію Ніни Горик «Прислухайся», виборола ІІ місце.

Також Велічко Вікторія стала призером конкурсу читців творів Лесі Українки, на якому виборола ІІІ місце.

31 жовтня 2018р. у Волинському інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася зустріч із доцентом Київського університету ім.Б.Д.Грінченка, автором і ведучим передачі «Загадки мови» на Першому каналі Національного радіо України, ведучим мовної рубрики «Експрес-урок» на телеканалі «1+1», автором підручників із української мови і літератури Олександром Миколайовичем Авраменком. Педагоги та учні нашого навчального закладу ознайомилися з різноманітними цікавими й корисними виданнями. Також автор розповів, як він обирає формати книг, за яким принципом у них розміщена інформація та ілюстрації. Цікавими і корисними були майстер-класи та лайфхаки з української мови та літератури. Окрім того, кожен із присутніх отримав від Олександра Миколайовича цінні поради щодо успішного оволодіння українською мовою та, зокрема, правильного слововживання й наголошування лексем.

З 5 по 9 листопада у нашій школі відбулися заходи, присвячені Дню української писемності та мови. Так, бібліотекар закладу Дахновська О.О. організувала книжкову виставку, Кузьмич Н.В., учитель української мови та літератури, змонтувала куточок читача, де представила цікаві та корисні видання. Також у фойє школи були розміщені вислови відомих українців про мову. Традиційним у цей день стало проведення шкільного етапу Міжнародного конкурсу з української мови серед учнів 3-11класів, переможці якого представлятимуть наш навчальний заклад на міському рівні. У День української писемності та мови на Українському радіо традиційно відбувається радіодиктант національної єдності. Цього року учні та вчителі школи також долучилися до цієї акції. Приємно, що педагоги (не лише філологи, а й викладачі інших дисциплін) продемонстрували хороший рівень володіння мовою: диктант написали на високому і достатньому рівнях.

Поліщук Т.М. підготувала дітей до фестивалю польських колядок «Різдво іде». Нашу школу гідно представили учениці 6 а і 7 а класу. По завершенню концерту діти отримали диплом і солодкі подарунки.

Кулеша П.І. провела урок-змагання між командами учнів 9-Б класу, присвячений 70-ій річниці проголошення Загальної декларації прав людини (10 грудня 1948 р.). Поліна Ігорівна в ігровій формі обговорювала з учнями життєві ситуації, у яких було порушено права дитини та наслідки, які настають за недотримання прав та законів. Учні пригадували давно знайомі казки та чітко називали право, яке було порушено проти головного героя, в іншому – на основі закону, вирішували складні життєві випадки, що можуть статись із підлітками, розв’язували задачі з правознавства. Завдяки уроку-грі, учні школи із задоволенням підвищували свій загальний рівень знань з розуміння проблем прав людини та дитини.

Міжнародний день рідної мови – свято, яке відзначають щороку 21 лютого, починаючи з 2000 року. От і в стінах нашої школи пройшов ряд заходів, приурочених цій події. Так, у фойє закладу, учительській та на коридорах були розміщені інформаційні матеріали про мову, вислови відомих людей, цікаві факти тощо. Заступник директора школи Грешта І.В. організувала екскурсії в драматичний театр для перегляду вистав за творами Лесі Українки для учнів 3-4, 9-10 класів. Бібліотекар школи Дахновська О.О. скомпонувала книжково-ілюстративну виставку, де розмістила як новинки літератури, так і раритетні видання. Кузьмич Н.В., Репетюк О.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В., учителі української мови та літератури, провели різноманітні змагання для дітей: «Казкар», «Грамотій», «Слів у мові мільйон…». Також у цей день був проведений шкільний конкурс читців творів Лесі Українки. Усі учасники отримали заохочувальні призи, а переможці – цінні подарунки. Призери конкурсу: перше місце Велічко Владислав (7-А), друге – Подгорська Поліна (7-А), Левчук Володимир (8-А), третє – Германюк Анна (6-Б), Мельник Аліна (8-Б), Кучерук Христина (5-Б).

6 березня у стінах нашої школи відбувся конкурс читців поезії Тараса Шевченка. Захід проводиться щороку у рамках відзначення чергової річниці великого Кобзаря. Цього разу юні любителі творчості геніального сина України відверто здивували як членів журі, так і гостей свята. Яскраві національні костюми, зразкова декламація, велика кількість учасників – усе це надовго запам'ятається присутнім. Переможцями змагання стали такі учні: Велічко Владислав (7-А, І місце), Мельник Аліна (8-Б, ІІ місце), Германюк Анна (6-Б, ІІ місце), Білозір Марія (6-А, ІІІ місце), Бутеєць Віра (9-Б, ІІІ місце), Кришталевич Анастасія (5-А, ІІІ місце). А Рак Дар'я (8-А) підготувала чудовий матеріал про пам'ятники Тарасові Шевченку. Усі учасники отримали грамоти та заохочувальні призи, а переможці – цінні подарунки.

Ліна Василівна Костенко – українська поетеса, Лауреат Шевченківської премії, Премії Антоновичів, учасниця дисидентського руху, автор поетичних збірок, роману у віршах, поем, прозового роману «Записки українського самашедшого», почесний професор Києво-Могилянської академії, почесний доктор Львівського та Чернівецького університетів. Її біографія – не тільки must read для дітей, а й обов'язкова для прочитання кожному свідомому українцю. Своїм життям та творчістю геніальна письменниця заслужила титул сумління нашої нації. Вона не скорилася, коли радянська цензура заборонила друкувати її твори, вона не мовчала в складні для України часи.
Зараз вона воліє мовчати, а з нами говорять її твори. Саме для розуміння спадщини Ліни Костенко, нового прочитання її віршів Стрилюк О.М. провів літературно-музичну композицію «Я вибрала долю собі сама…». Учасниками заходу стали одинадцятикласники, які продемонстрували як знання біографії геніальної українки, так і вміння декламувати поезії.

26 березня в бібліотеці №6 стартував спільний проект «Mowy» i Generalnego Konsulatu RP w Łucku на тему: «Jak rozmawiać z psem albo poeci o zwierzętach?» У цьому проекті взяли участь такі учні нашої школи: Мацишин Уляна 5-А, Кучерук Христина 5-Б, Козлович Ольга 6-А та Шепелюк Тарас 6-Б. Учні на високому рівні продемонстрували читання та говоріння польською мовою також мали можливість порозмовляти з консулом Терезою Хрущ, яка високо оцінила їхні мовні компетентності. У кінці проекту (а це ще 4 зустрічі) діти отримають сертифікати від Генерального консульства РП в Луцьку.

У березні учні нашої школи вперше стали учасниками Інтернет-конкурсу «Садок вишневий коло хати» від проекту «Всеосвіта». Захід проходив у рамках 205-річчя від дня народження Тараса Шевченка. Завдання базувалися на шкільній програмі, акцентували увагу на важливих фактах життя творця. Учасниками конкурсу стали учні 6-11 класів (усього 101 дитина). Результати засвідчили гарні знання постаті видатного земляка: дипломи ІІІ ступеня: Губач Євген, Оніщук Анна (6-Б), Малімон Єлизавета, Базелюк Роман, Левчук Володимир (8-А), Карпюк Богдана, Ніколайчук Олена, Міцах Софія (10), Ткачук Аліна, Кухтей Ірина, Добринюк Анастасія (11); дипломи ІІ ступеня: Максимук Христина, Козлович Ольга (6-А), Шепелюк Тарас, Янкова Катерина (6-Б), Годовицький Роман, Громик Ірина (8-А), Гесть Анастасія, Шевчук Інна (10), Супронюк Валентина, Сіліч Любов, Нахамець Вікторія, Коробко Діана (11); дипломи І ступеня: Масюк Олена (6-Б), Бутеєць Надія (8-А), Корнійчук Анна (10), Велічко Вікторія (11).

10 квітня на базі гімназії №4 відбувся 17 міський конкурс читців польської поезії. Гордість нашої школи захищав учень 8-А класу Вербовецький Іван, який серед 22 претендентів виборов ІІ місце, на обласному етапі зайняв І місце і буде брати участь у регіональному етапі конкурсу.

У квітні завершився Всеукраїнський конкурс з англійської мови «ГРИНВІЧ» (координатор Данилюк О.О.) У нас було 72 учасника – учні 5,6,7,8,9 класів. Золотий сертифікат отримали учні 5-Б класу Аверчук Анастасія, Негодюк Соломія, Козлюк Роман, Жамліханов Олександр, Кучерук Христина, Власюк Анна, учениця 7-А класу Колеснікова Олена. Срібний сертифікат в учнів 5-Б класу Козар Олександри і 5-А класу Попка Арсенія і Кравчука Юрія. Бронзовий сертифікат в учнів 4-А і 4-Б класів Потапюк Владислави і Михальчука Макарія. Призери отримали екосумки та екокишеньки «Читати модно!», неонові наліпки. Усі учасники отримали наклейки з символікою Лондона.

Вже вдруге учні нашої школи стали активними учасниками Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з української мови та літератури. Уперше цей захід був проведений весною минулого року, тоді учасниками стали 8 учнів. А вже у жовтні-листопаді охочих виявилося більше – 33 учні різної вікової категорії. Усі діти отримали сертифікати за участь у змаганнні, а кращі – дипломи різних ступенів.

Активними були наші учні і в олімпіаді від Всеосвіти. У лютому завершилася Всеукраїнська дистанційна олімпіада «Всеосвiта. Зима 2018–2019». Учні нашої школи (6-9 класи) вперше брали участь у змаганнях на цій освітній платформі і демонстрували знання з української мови. Роботи складалися із завдань, спрямованих на підвищення в учнів інтересу та мотивації до навчання, і дозволили оцінити рівень знань дітей, їх креативність та кмітливість. За результатами випробувань діти отримали сертифікати учасників, а кращі – дипломи: І ступеня – Койпиш Ілля (9-А), ІІ ступеня – Важатка Ірина (9-А), Вольська Вікторія (9-А), ІІІ ступеня – Годовицький Роман (8-А), Назарук Ангеліна (8-А), Рак Дар’я (8-А), Велічко Віталій (9-А). Не забули організатори і про батьків та дирекцію школи: усі вони отримали іменні подяки від проекту «Всеосвіта». А вже у весняному етапі олімпіади результативність ще підвищилася: 23 дипломи І-го ступеня, 20 – ІІ-го, 9 – ІІІ-го.

Руденко Л.С. та Чміль Н.В. організували та провели Всеукраїнську гру «Соняшник», учасниками якої стає щораз більша кількість учнів. Так, Руденко Л.С. залучила до участі 76 учасників, серед яких 1 отримав диплом ІІ ступеня всеукраїнського рівня, 2 – дипломи ІІІ ступеня всеукраїнського рівня, 6 – дипломи І ступеня регіонального рівня, 6 – дипломи ІІ ступеня регіонального рівня, 4 – дипломи ІІІ ступеня регіонального рівня. З української мови та літератури учасників було 61. з низ 2 отримали дипломи І ступеня Всеукраїнського рівня, 3 – дипломи ІІ ступеня, 3 – дипломи ІІІ ступеня, на регіональному рівня маємо наступні результати: 4 дипломи І ступеня, 3 – ІІ-го, 3 – ІІІ-го. Порадували результати і в школі І ступеня: 12 учнів отримали дипломи переможців на шкільному рівні.

Кулеша П.І. організувала проведення конкурсу «Лелека», учасниками якого стали 20 учнів, серед яких 1 учень отримав золотий сертифікат, 1 – срібний, 11 – бронзові.

Результати участі дітей у міських предметних олімпіадах та конкурсах:

Конкурс «Посміхнемося щиро Вишні»

І місце (місто), ІІІ місце (область) – 8-А клас, Вербовецький І. (Стрилюк О.М.)

Конкурс «Літературне гроно»

ІІ місце – 11 клас, Велічко В. (Стрилюк О.М.)

Конкурс імені Тараса Шевченка

ІІ місце – 7-А клас Люльчак І. (Кузьмич Н.В.)

ІІІ місце – 9-Б клас Бутеєць В. (Чміль Н.В.)

ІІІ місце – 6-А клас Шведик А. (Стрилюк О.М.)

Олімпіада з української мови і літератури

ІІ місце – 10 клас Корнійчук А. (Стрилюк О.М.)

ІІІ місце – 9-Б клас Бутеєць В. (Чміль Н.В.)

Конкурс імені Петра Яцика

ІІ місце – 10 клас Гесть А. (Стрилюк О.М.)

Конкурс-захист наукових робіт

І місце (місто), І місце (область) – 10 клас, Корнійчук А. (Стрилюк О.М.)

Конкурс читців поезії Лесі Українки

ІІІ місце – 11 клас Велічко В. (Стрилюк О.М.)

Фестиваль польських колядок «Різдво іде»

Диплом – учні 6-7-х класів (Поліщук Т.М.)

Олімпіада з правознавства

ІІІ місце – 9-Б клас Бутеєць В. (Кулеша П.І.).

Конкурс читців польської поезії

ІІ місце (місто), І місце (область) – 8-А клас, Вербовецький І. (Поліщук Т.М.)

Протягом навчального року члени методичного об’єднання велику увагу приділяли самоосвіті. Так, працюючи над індивідуальними проблемами та над проблемою школи, педагоги  Репетюк О.В., Грешта І.В., Кулеша П.І., Шихальова С.В. уклали списки рекомендованої літератури, Поліщук Т.М., Демчук І.О., Федончук Т.В. оформили реферати, Чміль Н.В. працювала над системою вправ та уроків, Данилюк О.О. працювала над підбором і створенням каталогу відео- та аудіоматеріалів з теми роботи,  Вакулка В.І., Стрилюк О.М., Кузьмич Н.В., Руденко Л.С. здійснили опис досвіду роботи над проблемою, Вакулка В.І., Талашко О.А., Стрилюк С.В. уклали методичні розробки.

31 жовтня відбулася майстерка «Лепбук як інноваційний підхід до формування креативної особистості школяра в умовах НУШ», на якій члени творчої групи розробили рекомендації для створення лепбука.

9 січня Стрилюк О.М. провів круглий стіл «Шляхи впровадження STEM в освітній процес», на якому були вироблені рекомендації щодо впровадження STEAM в освітній процес.

З повідомленням виступила Руденко Л.С. «Інтегровані уроки як один з методів розвитку творчих здібностей здобувачів освіти».

Вакулка В.І. провела педагогічний діалог «Інструменти для розвитку критичного і креативного мислення дітей», де учителі уклали перелік вимог до сучасного уроку.

Грищук Т.Р. провела тренінг «Мислення зростання – основа розвитку особистості».

Педагоги Руденко Л.С., Талашко О.А., Демчук І.О.  підготували огляди новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

Новим етапом у самоосвітній діяльності вчителя є вебінари – спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету. Протягом 2018-2019н.р. учителі Данилюк О.О., Стрилюк О.М., Кузьмич Н.В., Поліщук Т.М., Стрилюк С.В. були учасниками багатьох вебінарів, отримали за це свідоцтва, сертифікати.

Засобами інноваційних технологій учителі формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. Педагоги виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Результати предметних олімпіад та конкурсів засвідчують, що учителі активно працюють з обдарованими дітьми.

Проаналізувавши проведену роботу, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять ґрунтовну роботу для формування компетентностей учнів, використовують у своєму арсеналі різноманітні форми та методи роботи: «Алгоритм діяльності», «Терези», «Подорож  картою міста Луцьк», «Крісло автора», «Асоціативний кущ», «Займи позицію», «Лист – побажання головному героєві», «Вилучи зайве», «Лінгвістичний експеримент», «Поліглот» («Робота зі словником»), «Інсталяція» (Герої твору зійшли з екрана кіно), «Кубування», «Ромашка Блума», «Гронування», «Кулінар», «Асоціації», «Навчи друга», «Додай блиску і об’єму», «Скажи по-своєму», «Подвійні нотатки».

Цікавою і змістовною є позакласна робота з предметів. Поряд з традиційними формами, з кожним роком все більше уваги педагоги приділяють більш цікавим методам проведення занять (квести, турніри, публікації, сайти, інтегровані заняття), впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вмінь застосовувати їх у житті.

Уроки, проведені вчителями-предметниками, засвідчили високий рівень професійної компетентності педагогів у використанні як традиційних, так і інноваційних технологій. Але, як показав аналіз успішності учнів із суспільно-гуманітарних наук, вчителям слід посилити роботу з учнями, які мають початковий рівень, удосконалювати форми роботи з метою формування у школярів інтересу до навчання.

У 2019/2020 навчальному році методичне буде продовжувати роботу над проблемою «Формування компетентної особистості здобувача освіти нової української школи», передбачається обмін досвідом між учасниками семінару-практикуму з метою реалізації наступних завдань:

  • виховання в учнів мовної та мовленнєвої компетентностей;
  • формування стійкої мотивації до навчання у школярів, котрі навчаються нижче своїх можливостей;
  • виховання активної особистості – справжнього громадянина України;
  • розвиток креативного потенціалу учнів на уроках та в позаурочний час;
  • формування стійкого інтересу до вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу;
  • формування інформаційної компетентності школяра;
  • формування успішного освітнього середовища в умовах нової української школи.
Категорія: Методичне об'єднання | Додав: sasha-str
Переглядів: 620 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz