П`ятниця, 17.05.2024, 05:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Методичне об'єднання

Звіт про роботу методичного об’єднання
[ Викачати з сервера (71.5 Kb) ] 25.08.2016, 17:38

Шкільне методичне об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук у 2015/2016 навчальному році продовжувало роботу над проблемою «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій». Значна увага під час проведення уроків та позакласних заходів приділялась формування ключових компетентностей учнів, вивченню та створенню оптимальних умов для розвитку творчої особистості школяра, зокрема організації пошуково-дослідницької роботи на уроках, створенню проблемних ситуацій, формуванню вмінь та навичок самостійної роботи учнів у процесі навчання, системному підбору завдань з розвитку вмінь школярів. З цією метою учителі активно впроваджували інноваційні технології.

Протягом навчального року було проведено 5 засідань методичного осередку, методичний тиждень, творчі звіти вчителів, тематичні виставки, предметні олімпіади та конкурси, позакласні заходи. Активну участь члени методичного об’єднання взяли у тижнях наставників, молодих спеціалістів, під час яких продемонстрували шляхи використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання школярів. Учителі працювали над виконанням програми з розвитку та функціонування української мови, провели ряд заходів, спрямованих на виконання наказу № 602 від 29 грудня 2006 року «Про дотримання єдиних вимог до усного та писемного мовлення учнів та стан ведення в школі документації».

Відповідно до тематичних засідань методичного осередку, що стосувалися практики впровадження Державного стандарту, використання інформаційно-комунікаційних технологій, засобів інтерактивного навчання та методу проектів, впровадження інноваційних технологій, застосування ігор, згідно плану методичного тижня на тему «Виховання громадянина-патріота через позакласну роботу», тижнів наставників та молодих спеціалістів учителями-предметниками було проведено 19 відкритих уроків, а саме:

з української літератури –  2 (Гелюта К.В. – «Сакральні ключі українських казок», Стрилюк О.М. – «Давня казка» Лесі Українки. Характеристика образів»);

з української мови – 1 (Чміль Н.В. – «Морфологія. Іменник як частина мови»);

із зарубіжної літератури –  2 (Руденко Л.С. – «І.А.Крилов. Байки «Квартет», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках. Яскравість алегоричних образів», Козак А.А. – «О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів»);

з англійської мови – 5 (Данилюк О.О. – «Стилі одягу», «Улюблені свята британських дітей», Стрилюк С.В. – «Види мистецтва. Роль мистецтва в сучасному суспільстві», Ляшук М.А. – «Свята наближаються», Торбик С.В. –  «Людина. Будинок»);

із всесвітньої історії та історії України – 3 (Вакулка В.І. – «Реформація», «ХХ з’їзд і початок десталінізації», Кулеша П.І. – «Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства»)

з правознавства – 1 (Кулеша П.І. – «Конституційні права, свободи і обов’язки людини і громадянина»);

з економіки – 1 (Демчук І.О. – «Ринкове розв’язання основних питань економіки»);

уроки-захисти проектів – 2 (Торбик С.В., англійська мова «Немає кращої країни, як наша Україна», Гелюта К.В., українська література «Сакральні ключі українських казок»):

майстер-класи – 2 (Кулеша П.І. «Відповідальність дорослих за вчинки неповнолітніх», Стрилюк О.М. «Інноваційні технології на уроках української мови та літератури»).

Під час занять учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі та ін.

Так, учителі англійської мови Данилюк О.О., Ляшук М.А., Торбик С.В. продемонстрували шляхи впровадження Державного стандарту з іноземних мов у 3-6-х класах, різноманітні форми та методи роботи з учнями. Стрилюк С.В. використовувала на заняттях ігрові технології, візуальні опори, показали нові ідеї реалізації  проблеми «Формування комунікативних навичок на уроках англійської мови».

В арсеналі педагога Вакулки В.І., про що свідчать уроки та позакласні заходи, є такі цікаві форми роботи, як: мозковий штурм, склади легенду, «кошик і валіза», «асоціації».

Кулеша П.І. на уроках історії та правознавства показала свою роботу над проблемою школи та індивідуальною проблемою. Формуючи в учнів громадянські, історичні, соціальні компетентності вдало використовувала інноваційні технології, засоби ІКТ. Серед найбільш вдалих прийомів та методів роботи можна відзначити вправу «дерево цілей», «наступне слово», «так – ні». Крім того вчитель успішно продемонструвала можливості поєднання знань із реальним життям, провівши майстер-клас «Відповідальність дорослих за вчинки неповнолітніх».

Гелюта К.В., Торбик С.В. продемонстрували результати роботи над проектами. Учні ефективно працювали в групах, що сприяло розвитку ключових (соціальних, вміння вчитися) та предметних (комунікативних, читацьких, мовленнєвих) компетентностей. Також активність учнів демонстрували виготовлені власноруч матеріали.

Педагоги Руденко Л.С., Козак А.А., Стрилюк О.М. з метою виховання інтересу в дітей  до вивчення зарубіжної та української літератур застосували на своїх уроках інноваційні та ігрові технології, що сприяло формуванню у дітей комунікативних, соціальних та етичних компетентностей.

Учитель Чміль Н.В. продемонструвала, як можна зі звичайного уроку вивчення нового матеріалу зробити цікаве та пізнавальне заняття. «Хвилинка-веселинка», творчі завдання, «упіймай слово» – це далеко не повний перелік форм роботи з учнями на уроках української мови та літератури.

Демчук І.О. довела, що економіку вчити не лише потрібно, а й доволі просто: цитати видатних економістів, елементи проектної роботи, ігрові методи «впіймай число», «біле й чорне», випереджувальні завдання – все це дало можливість зацікавити дітей, звернути увагу на таку важливу дисципліну, як економіка.

Члени кафедри долучилися також до проведення позакласної роботи у школі. Зокрема було проведено 12 заходів. Учителі практикували різні нестандартні форми роботи з учнями, впроваджуючи освітні інноваційні технології: ігрові, інформаційно-комунікаційні, дослідницькі тощо.

Відбувалися презентація стіннівок, публікацій на сайті про життя і творчість Т.Г.Шевченка, Лесі Українки, Василя Сухомлинського, Агатангела Кримського (учителі Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.). Ознайомлення учнів із фактами із життя та творчості Кобзаря, групова робота учнів, естетичне оформлення і представлення проектів у вестибюлі школи сприяли формуванню таких ключових компетентностей, як: навчальна, інформаційно-комунікаційна, полікультурна, соціальна. Новацією стало відображення  дослідницької  роботи  учнів  через  публікацію  на  сайті  закладу (Стрилюк О.М.).

Гелюта К.В., Стрилюк О.М. та Чміль Н.В. у рамках проведення тижня суспільно-гуманітарних наук провели позакласний захід на тему «Я люблю Україну». Різноманіття конкурсів: «Мовне  асорті», «Майстер перекладу», «Відгадай пісню», «День   народження», «Загадка», «Творчий», «Розважальний», – все це дало можливість кожному учаснику команди проявити себе, а для вболівальників – по-справжньому по вболівати за ту, чи іншу команду. А якщо додати до цього патріотичне оформлення приміщення, сучасну українську музику, актуальні питання з мовознавства та історії, прекрасний командний настрій учасників, то можна зробити висновок, що захід став справжнім святом.

Вперше у стінах нашої школи було проведено мовний квест під керівництвом Гелюти К.В. Учні усіх вікових категорій, працівники закладу могли перевірити знання рідної мови, взяти участь у різноманітних конкурсах. Підсумком проведення заходу стало визначення переможців та нагородження їх заохочувальними призами.

У світ казки, дитячої творчості мали можливість поринути відвідувачі виставки дитячих ілюстрацій до прочитаних творів «Казковий вернісаж»: від уявних і справді казкових персонажів до цілком реальних героїв, від звичайного чорно-білого малюнка до справжнього професійного твору (вчитель Стрилюк О.М.).

Позакласний захід з історії – змагання «Історичний футбол» серед учнів 6-А та 6-Б класів провела вчитель історії Кулеша П.І. Різноманітні творчі завдання, діалогові та інтерактивні технології, вікторина, робота в групах, використані під час проведення заходу, сприяли розвитку кмітливості, критичному мисленню, прищеплювали учням любов до предмету, виявляли і розвивали їх здібності, виховували  почуття колективізму, культури спілкування.

Продовжили  змагання  учні  8-А   та  8-Б класів,  але  вже  з  історії  України. Вакулка В.І. організувала та провела «Історичні перегони», які стали своєрідною мандрівкою у минуле нашого народу. Учні мали можливість повторити відомості про виникнення українського козацтва, боротьбу козаків за волю і незалежність України. Учитель використала дослідницькі та ігрові технології навчання, що допомогли створити умови для розвитку уваги, пам’яті,  творчої фантазії та зацікавленості  учнів історією свого народу.

Весна, кохання, неземне, чаруюче і водночас болюче… Саме цьому почуттю і не тільки були присвячені поезії у виконанні учнів 9-х класів на позакласному заході «Лірика душі», проведеному під керівництвом вчителя Козак А.А. Учні продемонстрували своє здібності у декламуванні поезії, показали знання творчості Генріха Гейне.

Ще однією можливістю повернутися у світ дитинства стало свято книги «У чарівному Книгограді», проведене Руденко Л.С. При підготовці та проведенні заходу використано дослідницьку, інформаційно-комунікаційну технології навчання, що сприяло інтелектуальному та духовному розвитку учнів.

Цікавим та оригінальним став захід з англійської мови усний журнал «Культура та традиції Великої Британії», проведений вчителем Торбик С.В. Визначні місця Великобританії, національні символи, традиції та звички англійців – це далеко не повний перелік питань, розкритих у рамках заходу, який супроводжувався святковою атмосферою, музикою та відео. Як результат роботи був опублікований журнал.

Був проведений «Калейдоскоп англійських стінгазет», в якому учні відобразили своє бачення англійської мови. (вчитель Данилюк О.О.). Учениці 5-А класу Малімон Єлизавета і Назарук Ангеліна створили емблему Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії – “The United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland”, а їх однокласниці Григориченко Ольга, Гережун Марія і Бутеєць Надія створили колаж під назвою «Усі впізнають Англію! / Everybody knows England. Учениці 6-Б класу Семенюк Анастасія, Корець Оксана, Шнит Ольга, Казарінова Дарина і Бульчук Віра розповіли про традиційну британську кухню: fish and chips, Christmas pudding, turkey. Учні 8-А класу створили усний журнал про визначні пам’ятки Великобританії, а учні 9-А і 9-Б класів дослідили інформацію про відомих винахідників та засоби масової інформації, завдяки яким знають про Україну у світі. Береза Вікторія, учениця 10 класу представила «Заповіт» Т.Г. Шевченка у перекладі на англійську. Найактивніші учасники були нагороджені грамотами.

Також можна було побути і дуже маленьким, адже гості мали можливість пригадати казку «Червона Шапочка», інсценізацію якої представляли учні 2-В класу (вчитель Ляшук М.А.). застосовані вчителем форми роботи сприяли засвоєнню іншомовної лексики, вмінню правильно висловлюватись іноземною мовою, працювати в команді.

Актуальним та цікавим стало відкрите відкрите засідання євроклубу на тему «Цінність життя» (вчитель Стрилюк С.В.). Тема була вибрана не випадково, адже живемо у час боротьби за свою землю, проведення АТО. Використовуючи різноманітні форми роботи, учасники заходу по-справжньому змогли усвідомити цінність кожного людського життя. Затишна домашня атмосфера, створена під час проведення засідання допомогла досягнути поставлених завдань і задуматись над актуальними питаннями наших днів.

Із метою формування пізнавальних інтересів учнів протягом 2015-2016 навчального року учителі української мови та літератури організували ряд екскурсій до світлиці М.Куделі (Краєзнавчий музей) – Стрилюк О.М., Чміль Н.В., Гелюта К.В.

Гелюта К.В. підготувала дітей для участі у конкурсах «Посміхнімось щиро Волині», «Інсценізація творів Лесі Українки».

Кулеша П.І. підготувала учнів до участі у конкурсі «Лелека-2016» (22 учні 5-8-х класів.

Стрилюк О.М., Вакулка В.І., Демчук І.О. підготували учнів для участі у конкурсах: «Україна, як і наш великий Кобзар, – вічні», «Земляки: відомі особистості в історії і суспільному житті», «Юні літератори Волині», «Я – європеєць», «Духовна спадщина», «З попелу забуття».

Стрилюк С.В. підготувала учнів для участі у конкурсі «Пазл», Данилюк О.О. провела конкурс знавців англійської мови «Грінвіч».

Стрилюк О.М. підготував ученицю для участі у конкурсі-захисті наукових робіт.

Результати участі дітей у міських предметних олімпіадах та конкурсах:

Олімпіада з історії:                               

ІІІ місце – 11 кл., Чирук А. – Вакулка В.І,

Конкурс «Посміхнемось щиро Волині»

ІІІ місце – 7-і, 10-й класи – Гелюта К.В.

Конкурс інсценізації творів Лесі Українки

ІІ місце – 7-і, 10-й класи – Гелюта К.В.

Конкурс знавців української мови імені Петра Яцика

ІІІ місце – 7-А, Гесть А. – Стрилюк О.М.

Конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням

ІІІ місце – 5-11 класи – Гелюта К.В., Стрилюк О.М., Чміль Н.В.

Конкурс-захист наукових робіт

ІІ місце – 11 клас, Карплюк А. – Стрилюк О.М.

Протягом навчального року члени методичного об’єднання велику увагу приділяли самоосвіті. Так, працюючи над індивідуальними проблемами та над проблемою школи, педагоги Данилюк О.О., Торбик С.В. уклали методичні розробки. Учителі Стрилюк О.М., Руденко Л.С., Демчук І.О., Ляшук М.А., Мандзюк О.С. підготували списки літератури, Вакулка В.І., Кулеша П.І. оформили реферати, Гелюта К.В., Стрилюк С.В. успішно провели роботу над підготовкою та захистом проектів. Данилюк О.О., Чміль Н.В. розробили системи вправ для розвитку творчих здібностей.

Свої плоди дало також відвідування членами кафедри шкільних та міських семінарів і практикумів. Учителі аналізували результати роботи; були вироблені рекомендації для покращення якості викладання. На засіданнях проходили науково-методичні обговорення з питань навчально-методичного забезпечення вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін і впровадження передових педагогічних технологій. Зокрема з повідомленнями виступили Стрилюк О.М. «Науково-дослідницька робота як умова формування творчої компетентності учнів», «Хмарні технології на уроках української мови та літератури», «Презентація як вид публічного мовлення (вправи)», Руденко Л.С. «Формування ораторської (риторичної) компетентності учнів», Репетюк О.В. «Мовна та мовленнєві складові комунікативної компетентності».

Руденко Л.С. представила надбання з досвіду роботи «Інноваційні технології – шлях до формування творчих здібностей та пізнавальної активності учнів на уроках зарубіжної літератури».

Чміль Н.В. продемонструвала систему роботи вчителя з обдарованими дітьми на уроках української мови та літератури.

Педагоги Стрилюк С.В., Гелюта К.В., Кулеша П.І., Демчук І.О. та бібліотекар Дахновська О.О. підготували огляди новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

У 2015-2016 навчальному році Стрилюк С.В., учитель англійської мови, Данилюк О.О., учитель англійської мови, класний керівник, узяли участь у конкурсі Вчитель року.

Проаналізувавши проведену роботу, можна зробити висновок, що вчителі-предметники суспільно-гуманітарних наук проводять цікаву позакласну роботу з предметів,  впроваджують у практику роботи освітні інноваційні технології, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей, викликати в них стійке бажання набувати ґрунтовних знань і вмінь застосовувати їх у житті. Учителі формують в учнів  такі інтелектуальні вміння, як: аналіз, порівняння, виділення головного, а також критичне мислення та здатність приймати відповідальні рішення. Педагоги виховують вміння співпрацювати з іншими людьми. Результати предметних олімпіад та конкурсів засвідчують, що учителям потрібно й надалі застосувати нові методики роботи з обдарованими дітьми.

Уроки, проведені вчителями-предметниками, засвідчили високий рівень професійної компетентності педагогів у використанні інноваційних технологій, проте, як показав аналіз успішності учнів із суспільно-гуманітарних наук, вчителям-предметникам слід посилити роботу з учнями, які мають початковий рівень, удосконалювати форми роботи з метою формування у школярів інтересу до навчання.

У 2016/2017 навчальному році методичне буде продовжувати працювати над проблемою «Формування компетентностей учнів засобами інноваційних технологій», передбачається обмін досвідом між учасниками семінару-практикуму з метою реалізації наступних завдань:

  • формування мотивації у школярів, котрі навчаються нижче своїх можливостей;
  • формування стійкого інтересу до вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу;
  • виховання в учнів мовної та мовленнєвої компетентностей;
  • формування ораторської компетентності школяра;
  • виховання компетентнісної особистості.

 

Категорія: Методичне об'єднання | Додав: sasha-str | Теги: звіт, методичне об
Переглядів: 1414 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz