Середа, 01.05.2024, 03:45
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Особливості роботи з обдарованими учнями
[ Викачати з сервера (32.0 Kb) ] 27.03.2017, 21:39

Визначення обдарованості надзвичайно важливе – від цього залежить кого й на підставі яких критеріїв школа відбиратиме для підготовки до різноманітних конкурсів, завдань підвищеної складності, для формування профільного класу і т.п. Від розуміння суті обдарованості прямо залежить, на які особливості своїх учнів учитель звертатиме увагу.

Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано. Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам’яті, логічного мислення.

Хто ж така обдарована дитина? Відповідаючи на це питання, виділяємо такі ознаки (характеристики) учня:

-        має вищі ніж в більшості інтелектуальні здібності, потяг до навчання, творчі можливості;

-        сформована активна пізнавальна потреба;

-        отримують задоволення від здобуття знань, розумової праці.

У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.

Мета роботи - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.

Завдання роботи з обдарованими дітьми:

1.       Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.

2.       Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв’язувати проблеми.

3.       Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.

4.       Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».

Принципи роботи з обдарованими дітьми:

  • Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
  • Орієнтація на потреби дитини.
  • Максимальне розширення кола інтересів.
  • Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
  • Ускладнення змісту навчальної діяльності.

Для роботи з такими учнями відповідної підготовки вимагає і вчитель. Він також має бути талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності, професійно грамотним, інтелігентним, моральним і ерудованим, володіти сучасними педагогічними технологіями, бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним, умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.

Крім того вчитель повинен уміти оновлювати й розширювати зміст навчання, працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів, стимулювати пізнавальні здібності учнів, приймати зважені психолого-педагогічні рішення, аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу.

Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, за яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».

Напрями роботи з обдарованими учнями:

  1. На уроках — індивідуальна диференційована робота.
  2. Гурткова робота із предмета.
  3. Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
  4. Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
  5. Участь учнів у різного роду конференціях, конкурсах-захистах.
  6. Участь в олімпіадах різного рівня.
  7. Участь у творчих конкурсах різного рівня
  8. Театралізовані свята

 

Етапи роботи з обдарованими учнями:

1. Підготовчий

•        Виявлення обдарованих учнів;

•        Складання діагностичних карт;

•        Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.

2. Основний (практичний)

•        Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розвивають в учнів творче й дослідницьке мислення.

•        Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.

3. Узагальнення

•        Аналіз досягнутих результатів.

•        Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.

•        Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями.

Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми

1. Розв’язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.

2. Індивідуальна й диференційована робота.

3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.

4. Участь у конкурсах різних рівнів.

5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 559 | Завантажень: 14 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz