Середа, 01.05.2024, 13:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Система роботи з обдарованими дітьми у 2019-2020н.р.
18.01.2020, 18:40

Стрилюк О.М.,

виступ на засіданні методичної ради 10.01.2020р.

Система роботи з обдарованими дітьми у 2019-2020н.р.

Проблема обдарованості знаходиться у центрі уваги психологів та педагогів вже достатньо тривалий час. Сьогодні ж проблема виховання обдарованої особистості стала невід’ємною частиною нашого життя, нагальною потребою сучасного етапу розвитку людства, від вирішення якої певною мірою залежить і подальший розвиток нашої цивілізації. Саме тому розвиток творчих здібностей людини набуває особливої актуальності, потребує якісно нового підходу до освіти на основі інтеграції зусиль учених, педагогів, громадськості всіх країн. Для України, яка прагне до статусу розвиненої, правової і демократичної держави, створення системи розвитку обдарованої особистості є необхідною умовою досягнення успіху на цьому шляху. Нині і сама доля України залежить від того, наскільки ефективно будуть реалізовані інтелектуальні, творчі можливості її народу, кожного громадянина. Ось чому великого значення набуває науково-педагогічне вирішення цієї проблеми, зокрема вияв і розвиток здібностей і таланту кожної дитини, дослідження теоретичних основ ефективної державної системи підтримки талановитої молоді, а також вдосконалення процесу підготовки вчителя до реалізації поставлених завдань.

Нова українська школа повинна забезпечувати всебічний розвиток індивідуальності людини як особистості та найвищої цінності суспільства на основі виявлення її задатків, здібностей, обдарувань і талантів.

Проблема обдарованості має декілька аспектів, а саме: 1) визначення поняття «обдарованість»; 2) виявлення обдарованих дітей; 3) аналіз сфер життя чи наукових галузей, де обдарованість як специфічний «вимiр» людини реалізується; 4) робота з обдарованими дiтьми; 5) мiсце обдарованої особи у суспiльствi; 6) розробка «психолого-педагогiчної iдеологiї» певного гiпотетичного напрямку у навчаннi та вихованнi дитини, що забезпечує розвиток «стану» обдарованостi, якщо останню дійсно можна формувати.

В умовах загальноосвітньої школи важливо правильно організувати роботу учителя з обдарованими дітьми, не тільки створюючи необхідні умови для їх розвитку, а й психологічно готуючи їх до наполегливої праці, самовиховання.

Виявлення обдарованих і талановитих дітей досить довготривалий процес, пов’язаний з динамікою розвитку дитини. Здійснення його неможливе шляхом лише одноразової процедури. Важливо правильно підібрати методики виявлення здібностей та в процесі навчання спостерігати за успіхами дітей.

Можливості нашої школи, звичайно, обмежені. Тому робота з обдарованими і здібними дітьми визначається такими напрямками роботи:

  • розробка системи викладання предметів, які забезпечує ефективне навчання здібних та обдарованих дітей;
  • проведення олімпіад, різноманітних інтелектуальних тестів, позакласних заходів;
  • участь у різнорівневих олімпіадах і різноманітних конкурсах («Кенгуру», «Бобер», «Левеня», «Соняшник», «Гринвіч», «Sunflower», «Колосок»);
  • участь у інтернет-олімпіадах;
  • участь у конкурсі-захисті наукових робіт;
  • підвищення ролі творчих, науково-пошукових, експериментальних робіт.

 

Найважливішим в організації роботи з обдарованими дітьми є створення загального «поля креативності», яке сприяє розвитку творчих здібностей учнів, учителів. Виходячи з цього, у школі слід визначити головні завдання роботи з обдарованими дітьми:

• створення максимально сприятливих умов для розвитку обдарованих дітей;

• розробка й поетапне впровадження нового змісту освіти, інноваційних технологій навчання й виховання;

• створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів.

Але надійним гарантом розвитку творчої особистості може бути лише творча праця вчителя. Учитель мусить бути готовим до  постійного самовдосконалення, володіти  передовими методиками навчання свого предмета, бути гнучким у спілкуванні, наполегливим, цілеспрямованим.

Результати участі у конкурсах та олімпіадах

за І семестр 2019-2020н.р.

Серед інтелектуальних змагань найпочесніше місце посідають учнівські предметні олімпіади, які виявляють індивідуальність, природну обдарованість, талант кожного школяра. У 2019-2020 навчальному році у І (шкільному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад взяли участь 329 учні, у ІІ (міському) етапі – 27 учнів. У порівнянні з минулим навчальним роком кількість учасників збільшилася. Кількість призових місць на міському рівні навпаки зменшилася: на 1 менше.

Аналіз результатів участі учнів в шкільних предметних олімпіадах свідчить, що в школі ведеться ґрунтовна робота з обдарованими дітьми з таких предметів, як обслуговуюча праця, математика, хімія, астрономія, фізика, українська мова, географія, інформаційні технології. Слід відзначити високу результативність роботи з обдарованими учнями вчителів, які підготували по одному призеру – Ковалишина Т.М., Гесь О.В., Супрунюк Н.М., Мельничук Л.В.,  Стрилюк О.М.,  Окунінець Ж.М.,;  по два призери – Мостенець А.В., Дудко Г.М.

Глибокі теоретичні знання показали такі учні:

  • з інформаційних технологій: Бутеєць В. (10 кл) – ІІІ місце;
  • з української мови та літератури: Корнійчук А. (11 кл) – ІІ місце;
  • з хімії: Осташевський В. (8А) – ІІІ місце; Бутеєць В. (10 кл.) – ІІ місце;
  • з математики: Чурак М. (6А кл.) – ІІ місце; Осташевський В. (8-А) – ІІІ місце;
  • з фізики: Масюк О. (7Б кл.) – ІІІ місце, Бутеєць В.(10 кл) – ІІ місце;
  • з обслуговуючої праці: Женишин М. (9А кл.) – І місце.;
  • з астрономії: Бутеєць В. (10 кл.) – ІІІ місце;
  • з географії: Жученко І. (10 кл.) – ІІІ місце.

Аналіз робіт свідчить, що діти знають теоретичний матеріал, вміють виявляти елементи пошуку та творчі здібності, володіють практичними навиками, справляються з завданнями, що вимагають логічного мислення, добре володіють базовими знаннями та вміннями. В учнів сформовані практичні навички розв’язання задач підвищеної складності. Слід відмітити найвищу результативність за середнім балом  виступу команду фізиків і хіміків. Учасники виявили ґрунтовні знання теорії, вміння застосовувати їх в стандартних і нестандартних умовах, давати правильне теоретичне обґрунтування отриманим результатам.

Разом з тим, аналіз виконання завдань олімпіад свідчить про те, що учні школи не володіють достатніми вміннями та навичками для самостійного їх застосування на практиці, при розв’язанні нестандартних задач. Низький рівень підготовки до олімпіади показали учні з історії (вч. Кулеша П.І.), інформатики (вч. Гесь О.В.), біології (вч. Кучак Л.М.).

Нижче своїх можливостей виступили команди з англійської мови, інформатики, правознавства.

Дуже низький результат показала команда з біології (останнє місце). Не в повному складі виступила команда з інформатики, астрономії, фізики.

Щодо загальної результативності участі школярів в інтелектуальних  конкурсах та конкурсах учнівської творчості можна зазначити, що вона є відносно високою.  Так, у міських змаганнях з футболу команда школи посіла І місце (вч. Кропива Р.В.). У міському конкурсі читців «Посміхнемося щиро Вишні» учень 9-А класу Вербовецький Іван зайняв ІІ місце (вч. Стрилюк О.М.). У мовно-літературному конкурсі імені Тараса Шевченка учень 5-Б класу Садовець Іван зайняв ІІІ місце (вч. Кузьмич Н.В.), учениця 7-А класу Шведик Анна – ІІІ місце (вч. Стрилюк О.М.). На конкурсі читців «Літературне гроно» учень 9-А класу Вербовецький Іван виборов І місце (вч. Стрилюк О.М.). На міському конкурсі з історії «Ми – волиняни» команда школи виборола ІІІ місце (вч. Вакулка В.І.). На міському етапі конкурсу імені Петра Яцика учень 5-Б класу Садовець Іван зайняв ІІІ місце (вч. Кузьмич Н.В.) У конкурсі малюнків «За нашу свободу» Кучерук Христина виборола І місце (вч. Старост юк О.М.). У міській виставці «Подушечки – подушки» учениця 10 класу Бутеєць Віра зайняла ІІІ місце (вч. Мельничук Л.В.).

У школі протягом багатьох років поспіль працює шкільне наукове товариство «Ерудит» МАН та відділення експериментальної фізики, української мови та літератури, географії.

У 2019-2020 н.р. учениця 10 класу Бутеєць Віра посіла ІІ місце у міському етапі конкурсу-захисту наукових робіт (секція «Технологічні процеси та перспективні технології»), а у секції   «Експериментальна фізика» ця ж учениця зайняла ІІІ місце (вч. Мостенець А.В.).

Досить стабільно і результативно в школі проводиться робота по залученню учнів до участі у Міжнародних та Всеукраїнських заочних інтерактивних конкурсах, особливістю яких є те, що проводяться вони за рахунок благодійних внесків учасників («Кенгуру», «Бобер», «Левеня», «Соняшник», «Гринвіч», «Sunflower», «Колосок», «Патріот»). Участь в таких конкурсах дав можливість кожному учневі розкрити свої потенційні здібності і самореалізуватися.

Отже, роботу з обдарованою молоддю можна вважати такою, що проводиться на достатньому рівні. За ефективну роботу з розвитку в учнів загальних вмінь і навичок з предметів та за успішну роботу з обдарованими дітьми оголосити подяку Мостенцю А.В., Стрилюку О.М., Мельничук Л.В, Ковалишиній Т.М., Окунінець Ж.М., Супрунюк Н.М., Гесь О.В., Дудко Г.М., Кузьмич Н. В., Старостюк О.М., Кропиві Р.В.

За результативну участь в олімпіаді нагородити грамотами Корнійчук А. (11 кл.), Бутеєць В. (10 кл.), Осташевського В. (8-А кл.), Чурака М. (6-А кл.), Масюк О. (7-Б кл.), Сенишин М. (9-А кл.), Жученка І. (10 кл.), Садовцю І. (5-Б кл.), Шведик А. (7-А кл.).

 

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 347 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz