Вівторок, 21.05.2024, 11:46
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Науково-методична діяльність

Використання інформаційних технологій на уроках української мови та літератури
[ Викачати з сервера (38.0 Kb) ] 17.11.2013, 20:51
Досвід переконує, що комп’ютер сприяє не тільки розвитку самостійності, творчих здібностей учнів, його застосування дозволяє змінити саму технологію надання освітніх послуг, зробити урок більш наочним і цікавим. Комп’ютер забезпечує активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяє здійсненню диференціації та індивідуалізації навчання, розвитку спеціальної або загальної обдарованості, формуванню знань, посилює міжпредметні зв’язки. Все це дає можливість покращити якість навчання.
Розвиток засобів навчання спричинює і розвиток нових методів, а також відродження тих, які не могли бути реалізовані без застосування комп’ютеризованих засобів. До таких, яким дали нове життя засоби навчання нового покоління, можна віднести методи інтерактивного здобування знань, суттєвою відмінністю яких є оперативна зміна темпу подання навчального матеріалу, форми подання, модифікації його змісту тощо в залежності від результатів навчання. Можливість здійснення оперативного моніторингу навчання кожного учня і класу в цілому, яку не можна реалізувати без застосування системи комп’ютеризованих засобів, забезпечує стирання відмінностей між навчанням індивідуальним і у складі групи, тобто є додатковим чинником забезпечення гуманізації освіти.
Також, у час стрімкого розвитку науково-технічного прогресу, невпинного потоку інформації, все більш актуальним і хвилюючим стає питання бездумного використання інформаційного простору. Діти безцільно входять в Інтернет, відшуковують для себе непотрібну, а іноді й шкідливу інформацію. Комп'ютер став грою, замінив друзів, задовольнив ті потреби дитини, які вона не змогла задовольнити у повсякденному житті. Живе буденне спілкування перейшло в інтерактивне. На сьогоднішній день це стало проблемою. Але ми (вчителі) розуміємо, що, набуваючи нових знань, дитина розвивається, пізнає невідоме і в майбутньому в змозі цим скористатися. Тому необхідно зосереджувати увагу на використанні комп'ютера на уроці та дома, в позаурочний час.
Саме ці чинники і вплинули на вибір теми, над якою я працюю. Зацікавлення даною проблемою виникло з моменту знайомства з комп’ютером, його можливостями. Ще студентом Володимир-Волинського педагогічного училища працював над питанням використання інформаційних технологій на уроках англійської мови. Вже навчаючись на філологічному факультеті Тернопільського національного педагогічного університету продовжував працювати у тому ж напрямі. Паралельно з цим і сам постійно працював над вдосконаленням навичок роботи з комп’ютером, адже, на моє глибоке переконання, не можна вчити чогось, коли сам цим досконало не володієш. Продовжив цю роботу і в стінах Луцької ЗОШ №13, де отримав можливість не лише теоретично доводити доцільність використання комп’ютерної техніки, а й на практиці побачити усі плюси й мінуси такої роботи.
Протягом всього періоду роботи над цією проблемою визначив ряд першочергових завдань:
1. Ознайомитись з новітніми інформаційними технологіями;
2. Розглянути можливості застосування мультимедійних технологій у навчальній діяльності;
3. Надати характеристику телекомунікаційного проекту;
4. Розглянути можливості використання інформаційних технологій навчання на уроках української мови.

Своєрідним мотивом стала і Державна програма  "Інформаційні та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006-2010 роки  
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити     Державну    програму    "Інформаційні    та комунікаційні технології в освіті і науці" на 2006-2010 роки (далі - Програма), що додається.
2. Міністерству  освіти  і науки щороку до 1 березня подавати Кабінетові  Міністрів  України  інформацію  про   стан   виконання Програми.

Використання інформаційних технологій на уроках української мови може відбуватися різними способами, це залежить від низки факторів, найважливішими з яких вважаємо такі:
потреби конкретного уроку,
рівня володіння різними програмами,
наявністю сертифікованих програм у системі  середньої загальної освіти.
Серед зазначених технологій використовуємо такі їх види:
- інформаційні технології;
- електронні підручники;
- окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації);
- розроблені авторські уроки (інтеграція різних об’єктів в один формат - презентації, web-сторінки).

Головне завдання використання інформаційних технологій у процесі вивчення української мови – підвищити пізнавальний інтерес учнів до вивчення предмета, ефективність його опанування школярами. Загальновизнано, що особистість, яка зацікавлена, хоче пізнати матеріал, засвоює його набагато краще, ніж та, що не зацікавлена змістом того, що вивчає.
Отож, вважаю, що систематичне використання комп’ютера на уроці, зокрема систем  презентацій, сприяє:
o    підвищенню якісного рівня використання наочності на уроці;
o    зростанню продуктивності уроку;
o    реалізації міжпредметних зв’язків;
o    уможливленню організації проектної діяльності учнів зі створення навчальних програм під керуванням учителя;
o    логічному викладу навчального матеріалу, що значно підвищує рівень знань учнів;
o    збільшенні можливості показу практичних застосувань явищ, які безпосередньо не можуть  спостерігатись учнями на уроці;
o    покращенню взаємин "учень-учитель", особливо з учнями, "далекими" від мови та літератури, які, зазвичай, захоплюються інформатикою;
o    зміні ставлення школярів до комп’ютера: вони починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій галузі людської діяльності (а не лише як іграшку, що є досить поширеною думкою серед школярів);
o    формуванню мотивації навчання, збільшенню інтересу до навчання, створенню установки на ефективне навчання;
o    можливості досить швидко і просто оцінити рівень засвоєння навчального матеріалу кожним учнем і класом у цілому.

Крім того, робота над проблемою сприяє і підвищенню мого професійного рівня. Навички, здобуті мною, знадобилися у процесі роботи методичного об’єднання, на конкурсі «Вчитель року 2009».
Тому по завершенні періоду роботи над проблемою я планую вийти за межі предмету українська мова і вивчати можливості використання інформаційних технологій на інших предметах.

Категорія: Науково-методична діяльність | Додав: sasha-str | Теги: Стрилюк Олександр, інформаційні технології на уроках
Переглядів: 1226 | Завантажень: 53 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz