Вівторок, 30.04.2024, 04:16
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [21]
Педагогічна діяльність [19]
Позаурочна діяльність [9]
Виховна робота [3]
Ерудит [8]
Наукова робота [7]
Методичне об'єднання [23]
Планування, програми [15]
Нормативно-правова база [9]
Моніторинг якості освіти [2]
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

"Пряма і непряма мова. Діалог. Цитата." (українська мова, 9 клас)
[ Викачати з сервера (35.5 Kb) ] 13.11.2014, 18:45

СТРУКТУРА УРОКУ


І.   Організаційний етап
Перевірка готовності учнів до уроку. Оголошення теми і мети заняття.
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань
Проведення навчальної гри.
1) Розминка.
Клас ділиться на 2-3 команди. Кожна по черзі отримує запитання. Якщо члени команди не відповідають або помиляються, право відповіді передається суперникам.
I команда
1. Які є засоби передачі чужого мовлення?
2. Назвіть слово, що походить з латинської мови та має значення наводжу, наголошую, а в медицині цим терміном позначають слово швидко.
3. Слова автора стосовно прямої мови можуть знаходитися ...
4. Такий спосіб передачі чужої мови, який поєднує особливості прямої та непрямої мови, називається ...
5. Перед вами текст. Який це вид передачі чужої мови?
— Коли ж можна прийти?
— На мене, то хоч і завтра! Батько чи мати є в тебе?
— Ні, я сирота.
— Тим краще — сам собі хазяїн.
(С. Васильченко)
II команда
1. Якими розділовими знаками виділяється на письмі пряма мова?
2. Які терміни утворюються від поняття, що в перекладі з латинської означає «слово»?
3. Якою мовою, як правило, відтворюється цитата?
4. У яких стилях мовлення не вживається діалог?
5. Перед вами речення. Який це вид передачі чужої мови? «Шептала візьми,— сказав конюх хлопчикові.— Тільки зачекай, напою». (В.Дрозд)
III команда
1. Чи може бути пряма мова членом речення?
2. Назвіть складники діалогічного мовлення.
3. Назвіть форму передачі чужої мови, що будується на основі безпосереднього висловлювання, але передається від особи автора за допомогою підрядних речень.
4. Яке підґрунтя невласне прямої мови?
5. Перед вами текст. Який це вид передачі чужої мови? Любити мову і досконало знати її — поняття взаємопов'язані. Добре з цього приводу сказав у статті «Слово рідної мови» відомий український педагог Василь Сухомлинський: «Щоб любити — треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й всеосяжну величину й багатогранну річ, як мова, треба її любити».
ІІІ. Етап узагальнення і  систематизації вивченого
1) «Розгадай кросворд».
Команди обмінюються кросвордами і розгадують їх та оцінюють роботу суперників, зважаючи на такі критерії, як правильність формулювань, грамотність запису, відповідність темі, оригінальність (користь).
2) «Далі, далі».
Команди задають одна одній запитання. Якщо відповіді немає, учні кажуть: «Далі». Учасники повинні набрати максимальну кількість балів за 3 хвилини.
3) Редагування тексту.
І команда
Гумор відображає духовний світ народу. Український народний гумор образний, добре приперчений, оптимістичний, виклика добру улибку, а не нагле «ги-ги».
Як спалось? Чи сухо всталось? — запитувала мене малу утром бабушка. Якщо я довго задержувалася у ванній приговарювала «Не мийся так довга, бо станеш біла біла, ворона подума що сир і вкрадить». Коли я грустила, совітувала — Бий лихом об землю, як швець мокрою халявою об лаву. А ще желала «Дай, тобі, Бог здоров'я в ручки, в ніжки і в животик трішки».
(За І. Ганюковою)
II команда
Від баби люби чула я такі розкази: «Везуть помираючого від голоду на кладбище, а навстрічу йому старуха: "Чоловік, возьми сухарь, з'їшь та одужаєш". А він у відповідь — "Та це води накачати, та наносити та сухарь розмочити... Поганяй до ями!" Пообіцяли мужику: скільки землі обійде, стільки йому достанеця. Він йшов, потом біг, а, падаючи знесилений, протягнув руки вперед "І це моя".
Пам'ятаю бабушкині присказки: — Дай, Боже, нашому телю вовка з'їсти».
(За І. Ганюковою)
III команда
Як хорошо, що люди незабули прикрасного обичаю «Як не стануть писанок писати та й на Юрія класти взори — загине світ їм» — каже мені космацька писанкарка Анна Коб'юк. Сидить вона в чистій хаті одіта у вишиту сорочку з писачком у руках, і з молитвой на устах.
Мама мені наказувала, що писанку треба писати з побожними думками відганяючи од себе злобу і нечисть. «Слухала Анниця мамині слова, слухався Анницю писачок». Є що теперь показати і утішити людей на Паску.
(За Р. Кобальчицькою)
4) «Хто цікавіше».
— Складіть і розіграйте діалог (полілог).
I команда — «Несподівана зустріч».
II команда — «На прем'єрі фільму "Гаррі Поттер"».
III команда — «Після перегляду вистави "Гроші"».
ІV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання
Повторити відомості про способи передачі чужого мовлення. Підготуватися до тематичної роботи.

 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str | Теги: діалог, цитата, Пряма і непряма мова
Переглядів: 2824 | Завантажень: 42 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 94

Copyright sasha-str © 2024Зробити безкоштовний сайт з uCoz